11 marts 2007

Farvestraalende fristelser

Da jeg piskede ud af doeren i formiddags opdagede jeg intet, men da jeg kom hjem igen saa jeg at aarets foerste dvaergtulipan er sprunget ud. Nej, hvor blev jeg glad!

Da jeg kom til at kigge naermere paa kurven den staar og titter i, kunne jeg godt se den traengte til lidt assistance. Der skulle goeres plads til at alle de skoenne loeg der ligger i jorden kunne faa plads til at komme op. Vi var kommet til at plante en alpeviol oven paa alle loegene.

Alpeviolen der spaerrede for alt det gule/roede/groenne blev flyttet til en plads i indkoerslen og nu kan tulipanerne bare komme an. Et par dage mere med saadan noget vejr, saa er kommer de lynhurtigt til haegterne igen.

Vi var et smut i Homebase, for at faa fat i et par ting og jeg saa denne fantastisk duftende ehmmm... syren, hvad hulen er det nu de hedder? Jeg kunne lige se den klatre over buen halvvejs nede i haven.

"Lloyd, kom lige og gaa her forbi" lokkede jeg; og som den lydige mand han er, kom han selvfoelgelig forbi og tog en dyb indaanding, lige som instrueret. "YUK, that smells disgusting!" loed der, og saa var den droem forbi! Oh well, jeg kan heller ikke faa ALT det jeg peger paa.

Mine oejne stod egentlig paa stilke al den tid vi var i butikken.
De havde bare saa mange fede ting og pludselig dufter her af foraar og saa har jeg bare lyst til ALT hvad der er farve paa!
Kuloerte gummistoevler i raekkevis. Pinke og blaa til boern eller pinke med blomster og hvad ved jeg - til voksne. Jeg kan altsaa ikke paastaa at mine gummistoevler bliver slidt op, saa der gaar et stykke tid inden jeg faar saadan et par. Droemmene har man heldigvis lov at have. (",)
Nu vi er ved det lyseroede og lyseblaa, saa laeg lige maerke til parasollerne i billedet til hoejre... Joesses, hvor synes jeg de er fede! De er daekket i bastsnore og flimrer i vinden. Saadan en kan det godt vaere jeg "kommer til" at erstatte den gamle jordslagne med. Watch this space!
Jeg var paa gaaben til Sydenham i dag og smuttede et hurtigt smut ind i LIDL, for at se hvad de havde som ugens tilbud. De har nogle fantastiske ting, til tider.
Ugen stod i motorcyklistens og havemandens tegn og der var nogle gode ting, men jeg koebte nu ingenting.

I stedet snuppede jeg et reklameblad med naeste uges tilbud og hvad saa jeg? 3x50g bomuldsgarn eller bomuld/viskosegarn til £1.99 fra paa torsdag. Det er da hamrendes billigt. Monstro ikke man kunne "komme til" at gaa derind med et par hundrede kroner i lommen i loebet af ugen? Der er ogsaa andet garn og diverse forskellige syting. Hmmm... det bliver svaert at lade vaere.
Og hvad kan man saa laere af det? Hvis ikke man vil fristes, saa skal man blive hjemme!

2 kommentarer:

sjyli sagde ...

Naeeh, en dansker i London! Saa er vi to!

Dejligt med alle de billeder paa din blog.
Kan du ikke lige linke til et indlaeg der forklarer hvad du laver herovre?

Den spegepoelsemad ser godt nok god ud, synes jeg.

Tina - omme i London sagde ...

Velkommen hid.
Hmmm... der er vidst ikke et indlaeg der forklarer det, men jeg bor her og har boet her i aarevis. Der er masser af danskere i London. Kender du: http://groups.yahoo.com/group/DK_Network/ eller
http://uk.groups.yahoo.com/group/danish-society-london? Der er sikkert flere grupper, men det er de to jeg lige umiddelbart kommer i tanker om. Jeg har selv vaeret medlem i flere aar.