06 marts 2007

Jeg har mange yndlings


Der er saa mange flotte bygninger i the City of London.
Rigtig mange af de smukke er gamle og har overlevet adskillige menneskealdre, uden at miste deres flotte facade.
De er ikke altid saa praktiske inden i til et moderne kontor og tit bliver man noedt til at lave dem ret kraftigt om inden i, for at faa styr paa al den moderne technologi.
The Gherkin er bevis paa vi ogsaa kan lave detaljerede bygninger i dag. Den er en af mine yndlings og jeg har vaeret heldig nok at have haft grund til at besoege en af de oeverste etager et par gange. En dag er der nok en der inviterer mig i restauranten oppe paa toppen...
Bygningen er stang moderne og staar 100m fra Lloyds of London, som ogsaa er en stangmoderne bygning, men i en helt anden stil. Begge staar et stenkast fra Leadenhall Market, som er smuk paa den gamle maade og alle udgoer de noget af det der goer City saa smuk for mig, nemlig de store arkitekturiske armbevaegelser.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

-toniske ... ;-)

Anonym sagde ...

The Gherkin er bare SÅ fantastisk synes jeg. Noget af det smukkeste nye, der længe er blevet bygget. Det gamle elsker jeg jo - er vist nok frygtelig konservativ ;-), men det hænder en moderne bygnihg "tager kegler" og det gør The Gherkin i den grad hos mig.

Anonym sagde ...

ARRRGHHH Irene, jeg troede arkitektoniske var et ord jeg selv havde opfundet, og saa kom jeg heldigvis i tanker om det korrekte... :(

Anonym sagde ...

HA HA HA!