18 marts 2007

Simpson's Tavern i Cornhill

Simpson's Tavern i Cornhill er lidt af institution. Den har en meget interessant historie og et yderst interessant personale og klientel. Efter sigende var det den foerste bevaertning der ansatte kvindelige tjenere. Tjenerne er naesten lige saa gamle som bevaertningen. (",)

Fredag lunch skulle jeg moede min mentor, Roy, der til lunch og han havde advaret mig paa forhaand at en anden fhv. kollega ville komme ogsaa. De to er simpelthen bare vidunderlige sammen, saa jeg glaedede mig til combinationen af Simpson's og de to.

Jeg havde simpelthen strygendes travlt i loebet af dagen, da jeg havde en del jeg skulle have faerdigt inden lukketid. I loebet af formiddagen fik jeg en besked: "Mr Phillips -Simpsons as 14.00". Det funderede jeg lidt over, da han plejer at spise ret tideligt, saa for lige at tjekke, sendte jeg ham en text der sagde: "See you at Simpsons at 14.00 hrs."

Klokken 14.00 sprintede jeg ud af doeren og fem minutter senere stod jeg, stoennende, pustende og SULTEN, i Ball Court. Der er to indgange; en til restauranten og en til baren. Jeg snuppede den til restaurantenl; spurgte efter Roy og blev prompte vist ind i baren! "There comes the young lady who missed lunch" proklamerede Roy hoejlydt og gav mig et ordentligt knus. "What will you have to drink?" Hmmm... jeg fik bestilt en drink og saa lidt maerkelig ud i ansigtet! Jeg havde sgi da ikke missed lunch, jeg var helt parat til at grovaede!

Det viste sig min (nu, ved halskvaerkning, afdoede) kollega havde faaet galt fat i beskeden og Roy havde troet at jeg ikke kunne vaere der foer klokken 14.00 og havde selvfoelgelig spist sammen med hans anden gaest.

Roy's waitress (jep - man har sin egen tjener saadan et sted!) kom, kiggede paa mig og spurgte om jeg var den unge dame der ingen lunch havde faaet og det maatte jeg jo anerkende. "You must be hungry, let me fetch you a sausage" sagde hun og forsvandt. Hun kom tilbage med den stoerste fede, varme og laekre poelse stukket paa en gaffel og lagt paa en tallerken med en serviet. Hun synes simpelthen ikke jeg skulle staa der og vaere sulten!

Ingen kommentarer: