13 februar 2007

Et lille tegn paa foraar?

Hmmm... hedder en "alder" monstro en "el" paa dansk? I hvert fald har aldertraeerne nu faaet "blomster" (catkins!) og det synes jeg da lugter lidt af foraar.
Jeg havde slet ikke lagt maerke til den smukke turkise himmel i morges, men min kasket var nu ogsaa godt nede i panden, saa pandehulerne ikke bliver udsat for mere kulde end hvad godt er.
Mange har en yndlingsaarstid og kan slet ikke forstaa at uanset hvilken aarstid vi snakker om, saa er den min "yndlings"!
Faktisk er det ikke selve aarstiden der er min yndlings, men tidspunktet hvor man kan maerke at den ene aarstid bliver til den naeste. Jeg elsker forandringer - isaer i vejret, saa man kan da roligt sige jeg har bosat mig i det helt rigtige land!
Den anden aften jeg gik over London Bridge piskede regnen om oererne paa mig, men med kasketten godt nede om oererne, de varme, fornuftige stoevler paa og kappen knappet godt op i halsen kunne jeg ikke andet end at nyde vejret; jeg var jo klaedt paa til det!

Ingen kommentarer: