23 februar 2007

Ingelise er "tilbage" i mit liv

Et stykke tid foer jul saa jeg en reklame paa en webside, hvor man kunne faa tilsendt et eksempel af et haandarbejdsblad for meget faa penge; omkring 10dkr tror jeg det var.

Med det samme jeg trykkede paa SEND, fandt jeg ud af at jeg ikke ville kunne betale online, men at der ville blive sendt en regning med bladet.

STOENNI - jeg have bestilt det til Far og Mors adresse, da de skulle komme faa uger senere og kunne tage det med til mig.

Jeg fandt et telefonnummer paa "Ingelise", som bladet hed og ringede fluks til dem og fik brokket af mig at jeg altsaa ikke ville modtage noget, da jeg ikke kunne betale for det andet end online! De bedyrede at jeg IKKE stod paa nogen mailingliste, og lovede at holde oeje med om mine detaljer ville dukke op og i saa fald ville de slette dem.

Saa langt saa godt. Jeg lavede en notits af samtalen og glemte alt om det, indtil mor ringede og sagde: "Nu er der altsaa kommet et blad mere. Du skal faa noget gjort ved det, for ellers ender du med en boede og et aarelangt abonnement, som du aldrig slipper af med."

STOENNI, det var lige det jeg manglede. Naah, jeg bad Far bringe bladene med sig, da han var her i Januar og endelig fik jeg mig taget sammen til at ringe til Ingelise; men ikke foer jeg havde faaet aabnet for et af bladene og havde set hvor laekkert noget strik der var i, for det viste sig jo at "Ingelise" er ENDNU et nyt navn for "Alt om Haandarbejde" som jeg holdt i aarevis, som en ung pige i DK. Pludselig var interessen fornyet.

Det lykkedes mig at faa forklaret hvordan det hele hang sammen og jeg fandt ud af at jeg kunne betale over telefonen for et 6-maaneders abonnement, som jeg valgte at faa leveret i DK, da det er dobbelt saa dyrt at faa dem sendt til UK.

Ih, hvor jeg glaeder mig til den naeste forsendelse, monstro ikke man kunne fristes til at bestille lidt garn pr postordre... (Jeg maa hellere lade vaere, Lloyd kvaeler mig sgi da - med alt det garn jeg har allerede!)

Det er saa sjovt at bladre igennem bladene, for det er akkurat det samme der er paa mode som sidst jeg holdt AOH. Fedt!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så vidt jeg husker, så startede Ingelise som et selvstændigt blad tilbage i slut80erne/start90erne, altså som konkurrent til AOH.

På et eller andet tidspunkt blev de to blade så slået sammen til et - vist nok med begge navne - formodentlig fordi DK næppe er et stort nok land til 2 håndarbejdsblade.

Nu har "Ingelise" delen af navnet så åbenbart vundet :o)

God fornøjelse med bladene.

Tina - omme i London sagde ...

Oh, Esther, det hedder begge dele nu, saa du har nok paa en eller anden maade ret. Den hedder vidst: "Alt om Haandarbejde - Ingelise" nu. :o)