08 december 2010

Koldt, men smukt!

Det er laenge siden jeg har haft tid til en ordentlig lunch time vandring, men i dag havde jeg nogle aerinder jeg skulle have ordnet og en enkelt julegave jeg lige skulle have koebt, saa den kan blive sendt, saa jeg drog ud i the City, som pludselig kan bruges til den slags. Det er helt utroligt hvad man efterhaanden kan finde i den bydel. 

Jeg drog ned forbi the Guildhall til Royal Exchange, hvor jeg havde to aerinder. Det var gispendes koldt, men aah, saa smukt, for solen var nemlig fremme og gav ondt i oejnene, hvis man kiggede for direkte og den staar jo ikke saa hoejt paa himlen i disse dage. Tilbage op ad Cheapside smuttede jeg ind i One New Change og fik fundet noget foede. Jeg kunne ikke dy mig for at gaa ud i St Paul's enden, for for hulen, hvor er den udsigt da bare fantastisk, naar man lige kommer op af rulletrapperne. Jean Nouvel, som er arkiteten fortjener en guldmedalje for den ramme han har sat om St Paul's! Jeg ved ikke hvad de siger til ham i Barcelona, men ehmmm... gad vide hvad Freud ville have sagt om hans Torre Agbar bygning der? :)
Jeg havde en aftale ved siden af mit gamle kontor efter arbejde, saa vejen hjem gik ad den rute jeg har brugt i de sidste fire aar, til vi flyttede kontor i August. Det er maanedsvis siden jeg har gaaet forbi der og jeg havde slet ikke set Leadenhall Market i juletoejet i aar. Det har jeg nu - og det har du ogsaa. Der er bare saa skoent og smukt!

Ved London Bridge var der kommet julelys paa the Shard i loebet af dagen. Et juletrae paa 18 etager, fra hvor jeg kunne se. Fedt, snart er det jul - og jeg glaeder mig!

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Tak for endnu en lille rundvisning. Det er fine billeder fra julepyntede London.
God torsdag.

KirstenK sagde ...

Imponerende juletræ...må man sige! Også jeg, glæder mig til julefreden sænker sig!

Anonym sagde ...

Dejlig tur du fik os med på...får sådan lyst til at komme til LOndon igen :-D

Gitte sagde ...

Skønt med billeder fra julepyntet London. Jeg elsker
St. Pauls...tak for billeder og jeg får også lyst til at være lige dér :)

Lene sagde ...

Næste år må jeg af sted, London ved juletid, det må være sagen :-)

FUUR. sagde ...

Os to gamle "nisser", her på øen glæder os også, til at få jer hjem til jul.
Der er "skind" på fjorden; men tag heller færgen over. Isen er meget usikker.
Dejlige billeder, fra dejlige London.
God dag til dig søde.

Fisker & Fernández sagde ...

Jeg faar helt lyst til en juletur til London :-)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - selv tak. :)

Kirsten - ja, det kommer stille og roligt.

Anne - :) kom endelig, her er altid plads til en til!

Gitte - vi bliver mange! ;)

Lene - ja, det er vidst ved at vaere paa tide.

Moar - TO UGER, saa kommer vi! :)

Pernille - kom kom! :)