01 december 2010

♫ ♪ Early one mooorning... ♪ ♫

Klokken 01.30 ringede vaekkeuret og klokken 2 var min elskede koert med ferieboernene. Vejen saa rimelig ud, men det var jo ikke til at vide hvad der kunne ske undervejs, saa planen var at han skulle koere til Liverpool Street, saa de kunne snuppe bussen der fra.

Jeg skyndte mig tilbage ind i min seng, hvor jeg naturligvis ikke kunne falde i soevn! Det er ellers ikke noget jeg har synderlige problemer med, men min krop var vidst lidt forvirret over det maerkelige tidspunkt at vaagne paa.
Klokken lidt over 6 sneg der sig en isterning af de stoerre ind i min seng. Ferieboernene var afleveret i Stansted, for min elskede kunne ikke holde tanken ud om at de ikke skulle komme frem uden problemer. Ham har vi sgi da vaeret heldige med!

Halvanden time senere var jeg parat til at indtage den store hvide verden. Jeg synes ikke det saa saa slemt ud fra vinduet, men jeg blev snart klogere, jeg havde lige et oejeblik glemt hvor jeg bor!

Termometeret viste omkring en halv frostgrad og den ellers saa blide vind var bitter kold. Jeg kunne se paa Ryanairs hjemmeside at feriegaesterne var kommet afsted bare et kvarters tid forsinket. Det synes jeg godt nok var imponerende!

Jeg kunne se raeven havde overnattet under en busk naesten helt oppe ved huset, men fuglene havde slet ikke lagt maerke til de aebler jeg havde sat ud i aftes efter vi havde spist. Det kunne vaere jeg skulle have stoevet lidt sne af paa dem?

Om saa det var det lille fuglehus vi havde med hjem fra Jamaica, saa var der kommet sne paa taget. Jeg kunne ikke lade vaere med at grine over kontrasten!

Jeg gik en anden vej til stationen, da jeg var klar over der var en rimelig chance for jeg skulle til mere end en station for at finde et tog. Julehuset var naesten helt vaek i sne. Gad vide om de har taendt for pynten i aften?

Tog var der ingen af paa min lokale station, saa jeg gik videre til den naeste og var saa svineheldig at et uannonceret tog pludselig dukkede op og inden for kort tid stod jeg midt i the City! Det tog bare halvanden time at naa frem, noget kortere end jeg havde regnet med. Hvis jeg var chefen for Southeastern Railway, saa tror jeg jeg ville skynde mig at sige op, inden jeg blev fyret! Vores togpriser skal gaa op med 7.8% i Januar, den hoejeste prisstigning i England - og den ringeste service. Min chef, som kommer ind fra Ipswich, som ligger 75 miles fra London kom paa arbejde paa en time!

I the City kunne man lige akkurat se spor af den snekaos der hersker i landet. Det er simpelthen utroligt at man kan rejse bare 8 miles og saa er der saa stor forskel. Ifoelge aftenavisen var Croydon og Bromley omraaderne, som er bare 3-4 miles fra os, de vaerst ramte omraader. Uanset kaos, saa elsker jeg altsaa bare at gaa ude i sneen. :)