12 december 2010

Havevandring i December

Mens min elskede var ude og foejte i dag gik jeg en lille tur paa eventyr i haven. Fuglene traengte til at blive fodret og jeg traengte til at se hvad der foregik hvor sneen havde ligget for indtil faa dage siden. Faktisk smeltede resten i nat!


Jeg overraskes aar efter aar over hvor tidligt loegene begynder at skyde op af jorden. De her er de blaa klokker der pibler frem i skovbunden om foraaret. Jeg kan ikke komme i tanker om hvad de hedder, men koenne er de!

 Paa den anden side af indkoerslen staar der en masse paaskeliljer, som ogsaa saa smaat er begyndt at pible frem. Det virker helt forkert i December, uanset hvor mange aar jeg bor her, saa tror jeg altid mine interne aarstider paa et eller andet plan vil foelge de danske. Maerkeligt!


Den franske anemone overlevede baade sne og frost og staar stadig smuk og blomstrer. Den har saadan nogle koenne blade. Jeg gad da egentlig vide om ikke jeg plantede en hel flok i den potte? Gad vide hvad der er sket med de andre?


Da jeg var yngre kunne jeg ikke se det smukke i hortensiaen, det kan jeg nu, men jeg er selvfoelgelig heller ikke saa ung nu, som jeg var engang. De smukke og sirlige kronblade er saa smukke naar de gaar i ehmmm... froe?


Da fuglene var fodrede og haven fotograferet var jeg lige ved at gaa ind, da jeg fik oeje paa noget i en potte. Skovjordbaerene staar i blomst!

2 kommentarer:

Eva sagde ...

Hold da op,- sådanne billeder kan vi vist ikke vise frem her fra Kongeriget. Det bliver nu skønt, når det hele pibler frem.

Tina - omme i London sagde ...

He he Eva, det anede mig! :)