21 december 2010

Dagens statusopdatering...

Aarets korteste dag startede til saedvanlig tid. Jeg tjekkede ikke togtilstandene foer jeg gik hjemmefra, for det kan som regel ikke betale sig. Togene gaar som de bedst kan!


Vejen var fri for sne igen, mens fortovene saa ud som de plejer i snevejr. Ja, vi har naaet til et sted hvor vi siger "plejer" om snevejr... Naammennoehhhhh... jeg naaede frem til stationen, hvor toget kom til tiden og koerte mig direkte paa arbejde, helt uden svinkeaerinder! GULP - to dage i traek, gad vide hvad der foregaar?


Det meste af sneen smeltede i the City i dag og mine sko blev temmelig snuskede, da jeg gik ud for at fouragere. Der ligger et brunt lag blaever paa samtlige fortove og vejene er vaade, men heldigvis er det ikke glat!

Jeg kom sent fra arbejde, da vi har en stor dag i morgen, men saa er det ogsaa ved at vaere tid at lukke og slukke for julen. Ih, hvor jeg glaeder mig. Jeg mangler bare lige to styks julegaver foer jeg er faerdig for i aar. 


Mens jeg gik der i den stille regn glaedede jeg mig over de gode vej og vejrrapporter jeg har fundet rundt omkring og en enkelt fra en meget paalidelige kilde, som kunne varsle vej og vejrmeldinger for en stor del af straekningen vi skal tilbagelaegge. TAK soede!


Det er godt vi ikke skal koere paa stationsperronen, for saa fik vi ganske rigtigt en hvid jul, men i UK i stedet for DK! Jeg begynder saa smaat at tro paa at turen til DK bliver en realitet. :)

5 kommentarer:

Jønne sagde ...

Du skal nok lige holde lidt øje med den snestorm der er varslet i Danmark på torsdag. Men ellers ønsker jeg en rigtig god tur!

Eva sagde ...

Der skal vist krydses fingre.

Helle K. sagde ...

Der er garanteret noget lusk i gang, siden de kører til tiden - hold godt øje med dem ;)
Her i det nordlige Danmark har vi sne, men snestormen når ikke op til os, så vi taget det helt roligt.

Annette sagde ...

Tina, vær sød og check din mail.

AagePK sagde ...

Sweet Tina, der er en side, der hedder byvejr.dk, den er rethandy, hvis man vil vide, hvad der sker vejrmæssigt de næste par dage. Den ku' være en øjenåbner!
Og husk lige et par gode trøjer, uldne lange undebukser, soveposer og en termokande pr person med varm kakao.
Og en sneskovl. For I har vel vinterdækkene monteret?