05 december 2010

Fra istap til snesjap!


I aftes da vi gik i seng fik jeg oeje paa en lille haandfuld istapper uden for vores sovevaerelsesvindue. Det havde vaeret gispendes koldt hele dagen og skoent der ikke var faldet mere sne, saa var den bestemt heller ikke smeltet i den kulde!


Jeg snuppede et billede, saa jeg kunne vise til min elskede hvor hullet i tagrenden var. Han sukkede dybt og saa opgivende paa mig og forklarede taalmodigt at grunden til istapperne var alle de blade der skulle ryddes ud. Saa blev jeg saa klog. Jeg vil lige indskyde at jeg altsaa ikke er opvokset i et hus med tagrender...

I dag saa verden lidt anderledes ud. Det havde regnet lidt i nat og masser af sne var smeltet, men da vi begav os til Costco for at shoppe lidt kunne det nu godt ses paa deres parkeringsplads at vi har faaet omkring 40 cm sne paa meget kort tid. Mine stoevler fik et ordentligt lag vandbeskyttelse og saa gik vi paa juleindkoeb ude i den store vaade verden!

Ingen kommentarer: