03 december 2010

E staar for...

Ugens bogstav i den store ABC Scandinavia er E og her hos mig staar E for "englelyd". 

"Julen har englelyd" er bare saadan en koen lille salme og i aar er jeg soerme blevet begavet med en lille flok engle. De to i lysestagen var en kobberbyllupsgave fra min kaere broder og svigerinde, som havde husket at jeg var dybt forelsket i lige den stage. De to andre engle kom mine foraeldre med for en lille ugestid siden. Englene har en storesoester paa Fur, som jeg faar med hjem, naar jeg rejser hjem fra juleferien. 

Har din jul englelyd, eller fejrer du maaske slet ikke julen?

14 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Englelyd var et rigtig godt valg...glædelig 2. advendtweekend til dig!

Eva sagde ...

Min jul har englelyd. Helt sikkert.

Det er en skøn stage, du har fået.

Margith sagde ...

Min jul har også englelyd, jeg er meget vild med din hvide englestage.

Inge sagde ...

Englelyd er et dejligt valg til E.. Min jul har mange lyde, og englens er en af dem.. :-)
Hav en dejlig weekend

Ellen sagde ...

Hvad kan man næsten vælge i december, hvis E ikke skulle være engle?
Fint valg til E - og god weekend :-)

Heidi sagde ...

Jeg er også helt vild med den hvide englestage. Hvis jeg kom forbi sådan én en dag, så ville jeg fluks købe den. ;-)

Conny sagde ...

Hvor er dine engler skønne og et godt valg,det må jeg da mene, da jeg selv har valgt engle og salme.
Ønsker dig god weekend.

Sussi / Sussinghurst sagde ...

De er så fine, her hos os er der både englelyd og nisselarm, nok mest det sidste hi hi - men salmen, dét er vist en af de svære, jeg holder af: Velkommen igen guds engle små (og støvledans fra The Julekalender når det gælder nissesange).

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - ogsaa til dig.

Eva - tak!

Margith - det er jeg ogsaa. :)

Inge - :) i lige maade.

Ellen - ja, jeg overvejede naturligvis England... :)

Heidi - jeg saa den hos min bror og svigerinde og elskede den bare og det tog min svigerinde saa lige notits af og gjorde noget ved sagen. :)

Conny - i lige maade.

Sussi - min smag er ogsaa TEMMELIG varieret, "Oh, it's hard to be a nissemand" synges sammen med "Glade jul". :)

Lene sagde ...

Sikke nogle fine engler. Giver rigtig julestemning.

Malys krok sagde ...

Englene sang den, først for markems hyrder...
Englelyd var et fint ord, som gav vakker klang! -Margit-

Rejen sagde ...

Meget fint englestager, de er søde på hver deres måde...God Søndag til dig...

Kamelryttersken sagde ...

Stilige de englene i glass :) Tror nok d egir englelyd i stua

Ha en fortsatt fin søndag :)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - de er naesten den eneste julestemning her, men mon ikke det kommer med tiden? Jeg tror da vi skal have lidt op, bare fordi, skoent vi ikke skal holde julen her. :)

Margit - netop! :)

Rejen - og til dig. :)

Kamelrytterske - tak, det er lige hvad de goer. :)