18 december 2010

Og det var vejret...

Da vi forlod kontoret i aftes, for at tage til gildet, sneede det lige pludselig helt vildt! Fortovene blev vaade, men det var tydeligt at temperaturen skulle ikke falde ret meget foer sneen ville laegge sig. 


I loebet af natten var der kommet en lille bitte smule sne og saa var det bare blevet pivkoldt. Alle de smaa vandpytter var blevet til is og der var en snigende og kold vind, der kunne finde ind under frakken, hvis ikke man holdt den til i halsen.


Paa stationen var de, for foerste gang nogensinde, forberedt paa vejret og havde saltet ispytterne vaek. Jeg var helt paf. Maaske de indsaa at jeg havde afsloeret deres saltspreder og skovl? :)


Jeg var i moede meget af formiddagen og kom ud fra et moede i et af moedelokalerne, der ikke har vinduer ud og opdagede at det bare sneede helt vildt! I loebet af en halv time var jorden helt daekket og selv vejene havde et lag sne paa.


Temperaturen faldt pludselig ned til frysepunktet og saa var der bare et for sneen at goere og det var at blive liggende. FLUKS skrev togfirmaet en besked paa deres webside om at til trods for de reklamerede med "good service" paa samtlige linier, saa lavede de lige togplanen om til en loerdagskoereplan. Hold fast, hvor er de bare fraekke!


Jeg havde en frokost et par gader vaek fra kontoret, saa jeg snuppede min frakke, hat og vanter og luskede udenfor. Jeg har altid fornuftigt fodtoej paa til og fra arbejde, men det havde jeg ikke for at gaa to gader laengere hen og for hulen, hvor var det glat!


Restauranten ligger i en kaelder og vi snakkede meget om hvordan verden mon ville se ud, naar vi kom i gadeplan igen. Sneen var ophoert, men den faldne sne var blevet liggende hvor den var, for temperaturen var bestemt ikke steget!


Da jeg naaede hjem var klokken mindre end seks og temperaturen var allerede paa -3. Det er vi bestemt ikke vandt til!


Ahemmm... med hensyn til den bette koeretur vi skal ud paa paa torsdag, saa kan man da ikke just sige det ser sort ud med foeret...

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Og her er der også hvidt igen efter natligt snefald. I skal nok berede jer på at køre forsigtigt:)

Anonym sagde ...

Vi har også fået en fint lag sne her på det nordlige Djursland.
Det kræver fornuftige støvler og lidt ekstra tid når man begiver sig ud i trafikken. Men jeg elsker sne og håber virkelig det bliver her til juleaften:)
God lørdag til jer og kør forsigtigt!

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, det toer siges!

Oline - vi ser hvad der sker. Det kan vaere det hele er smeltet paa torsdag!

AagePK sagde ...

"In brief: the weather won't be normal for the time of year!"
Forslag til fornyelse af sidste linje af King's Singers Wether-Forecast.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - det er helt sikkert at vejret er langt fra normalt for the time of the year!