19 december 2010

Av min arm!

Det var en "David soendag" i dag, saa min elskede begav sig op for at hente ham, mens jeg fik styr paa et part ting paa hjemmefronten. Vi ventede alle boernene og nogle venner senere paa dagen, saa jeg blev enig med mig selv om lige at gaa ud og fjerne lidt sne paa vores indkoersel.


Det saa ikke saa galt ud, men der er trods alt en del m2 og saa skulle jeg hilse at sige at det saft suseme er noget nemmere at fjerne sne, naar der ikke har vaeret gaaet eller koert paa det! At jeg blev noedt til at bruge en alt for tung, alt for kort skovl (kan ses paa billedet nedenunder!) hjalp ikke specielt, men jeg fik varmen!

Jeg naaede ikke at blive faerdig foer der allerede var sneet til igen. Ja, det vil sige, det var nu et meget tyndt og fint lag af det dersens fine grynede sne, som ligner mini hagl. Det kunne heldigvis fejes vaek og saa gik jeg ind og hentede en haandfuld koekkensalt. Det hjalp!


Jeg skyndte mig at knalde et par snemaend sammen og opdagede foerst efter jeg havde taget billedet, at jeg havde faaet skaegget sat paa fruen, saa nu har vi en snemand med en skaegget snekone og jeg har ondt i mine arme!

6 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Som W:C. Fiels sagde, "i min familie havde alle mændende skæg, og de fleste kvinder".
Herhjemme skraber vi også sne tit og er ved at have øvelsen Tina.
God Mandag til dig og dine.

Eva sagde ...

To hyggelige snemænd. Det der sneskraberi er efterhånden en rutine her på egnen..., suk.

Sikke en sød historie om hjælpsomhed i indlægget nedenunder.

Margith sagde ...

Jeg er da vild med din snemand/dame med skæg. Vi har også meget som ska ryddes og det er hårdt, men sikkert også sundt :_)

Tina - omme i London sagde ...

Michael - det kan da vaere jeg kommer i traening inden vinteren er omme. :)

Eva - tak tak.

Margith - min datter tog fluks et billede og satte den som profilbillede paa hendes messenger. :)

Annette sagde ...

Hvordan går det så med armene i dag? Hold da op, hvor har du været flittig. Da jeg læste om sne m/k´erne kom jeg til at tænke på, at tidligere hørte man da om "Den skæggede dame" i cirkus ☺.
En god dag til dig i morgen.

Tina - omme i London sagde ...

Det gaar faktisk overraskende godt, det ser lidt anderledes ud med mit hoejre laar og balle!