02 december 2010

Torsdagseventyr

Vaekkeuret ringede som det plejer i morges, men jeg kom ikke ud af doeren til saedvanlig tid, da jeg liiiige skulle tjekke paa internettet om der overhovedet var nogen grund til at forlade min lune hule.

Sneen havde skrumpet lidt i gaar, men den var helt og aldeles tilbage. Jeg vil gaette paa vi havde faaet mindst 15 cm over natten, hvor det havde sneet konstant siden min elskede ryddede vores indkoersel foer aftensmaden!

Ingen af vejene var blevet ryddet eller for den sags skyld saltet. At krydse vejen var som at gaa i brun saebe! Det lovede ikke godt!

Jeg kom til at gaa den paene rute om til stationen, da jeg da liiige skulle se om der var nogle paene snebilleder der skulle i kassen. Der var i hvert fald et enkelt billede, som jeg ikke kunne staa for. Hvis du kigger godt kan du se aftrykket af en der har siddet paa baenken... (det var altsaa IKKE mig!)

Der var ikke mange mennesker paa ruten til stationen, men saa var der til gengaeld en del sne! Indtil flere fortalte mig at jeg godt kunne opgive at finde et tog, men jeg er nu mere staedig end som saadan!


Efter at have proevet tre forskellige stationer fandt jeg endelig et tog til London Bridge. Det holdt haardt, men staedigheden vandt!


Selv i London Bridge var der tegn paa sne og min salighed om ikke det sneede i the City og nogle faa fnug blev liggende hele dagen. Sidste vinter fik vi alvorlig sne i the City, men det er ellers naermest uhoert! 


"Hvad i alverden laver du stadig paa kontoret" loed der fra min elskede ved femtiden og saa skyndte jeg mig at pakke sammen og gaa hjem. Det har sneet hele dagen i Sarf London og INTET er der blevet gjort paa vejene. Det er simpelthen utroligt at autoriteterne vil vaere det bekendt! Nyhederne er fyldt med en skraekhistorie efter en anden. Jeg er spaendt paa at se hvordan her ser ud i morgen tidligt - ud over SMUKT. AAAH, som er jeg vild med sne, uanset hvor besvaerligt det er! :)

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Uha, jeg tør ikke tænke på, hvordan det ville se ud, hvis der ikke blev ryddet på de større veje....

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Her bliver de store veje ryddet Tina, men de mindre veje er til tider livsfarlige at køre på, hvorfor bruger de alle de penge på færdselssikkerhed resten af året?
God dag til dig og dine.

Anonym sagde ...

Jeg syntes det er tankevækkende, at sneen kan komme bag op os nordboere og at vi har så svært ved, at leve vores vanlige liv når det sneer! Den der har forsøgt, at sætte sig på bænken har dog nok erkendt, at det gør man ikke i snevejr:)
God weekend til dig.

Helle K. sagde ...

Det er bøvlet at bo på landet, men jeg behøver jo ikke gå eller køre ud og så går det nok. Min mand er nødt til at køre på arbejde... men det er gået fint.
Sneen er flot at se på og frisk - men min krop har det ikke vildt godt med kulde.

FruE sagde ...

Jeg nyder også sneen og det lys det giver, men har i dag valgt at holde min ældste hjemme. At bruge 2 timer på, at køre hende til skole for, at hun kan være der i 2 lektioner. Ikke i dag. Hun kan ikke selv tage toget pga. krykker.

Dejlig weekend.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - LOL, kom her til landet, saa skal du bare faa se!

Michael - jeg fatter heller ikke en brik!

Oline - jeg kunne simpelthen ikke lade vaere med at grine af de tydelige og ret anseelige baller paa den baenk!

Helle - det er traels, hvis ikke man kan klare kulden, men for hulen hvor er det bare paent!

Fru E - det var da vel nok en fornuftig beslutning!

FUUR. sagde ...

Mon ikke det har været koldt, at sidde på bænken.
Er der kommet blus på julehuset?

Tina - omme i London sagde ...

Moar - nej, ingen blus endnu. Jeg tror han opgav i sneen, men nu er meget af det smeltet, saa mon ikke snart han fyrer op. For oevrigt, mht ballerne paa baenken, saa tror jeg simpelthen det ar en bar roev der sad der!