29 oktober 2010

City nyt

Laenge har jeg fulgt med i et byggeprojekt, som skulle blive faerdigt "til efteraar" og da jeg gik hjemmefra i gaar morges var jeg slet ikke i tvivl om at det maatte vaere nu, for loevet paa traeerne er helt klart kommet i efteraarstoejet og ih, som er det paent!

Jeg var et smut henne omkring det nye project inden jeg gik paa arbejde, bare lige for at se om det lignede noget der evt kunne vaere faerdigt til middag. Det saa godt ud!

Til middag havde jeg en frokostaftale. Vi havde aftalt at moedes paa mit kontor og saa synes jeg lige jeg ville vaere saa smart at foreslaa at vi gik til det nye center for at se om der var et sted hvor man kunne faa noget at spise. Det var der uden tvivl, men vi endte i Paternoster Square, for der var 15,000 andre, der havde faaet den samme geniale ide, altsaa at gaa i One New Change!

Til aften havde jeg endnu en aftale og denne gang lykkedes det mig at gaa i det nye center uden at blive mast og minsandten ogsaa at faa noget at spise. Vi anede ikke hvad der ville vaere at finde, men var enige om at uanset hvad vi fandt, saa kunne det ikke gaa helt galt. Centeret var blevet aabnet til stor fanfare nogle timer tidligere og vi blev ikke skuffede! 

One New Change bringer the West End (hvad der i andre byer kaldes centrum...) til the City. Der bor bare omkring 8,000 mennesker i the City, men vi er en 300,000 personer der kommer der for at arbejde hver dag, saa det er helt utroligt at der foerst i de sidste 5-10 aar er begyndt at blive etableret nogen form for shoppingmuligheder. Jeg fatter slet ikke at ingen har grebet chancen foer nu, men nu har vi saa ogsaa et shopping centre og jeg tror nok paa det bliver et tilloebsstykke.


Der er flere forskellige steder man kan spise i centeret, men vi valgte vidst saadan ca. det foerste sted vi fik oeje paa, nemlig Zizzis som laver nogle gode pizzaer, men ikke liiige var blevet faerdige med at dekorere vaeggen! Vi blev moedt i doeren med et gratis glas champagne, fik den fineste servering og noget godt mad og efter vi havde spist kom tjeneren med et glas Limoncello til os hver, for at oenske os velkommen og paa gensyn. Det var da ikke saa ringe et valg og vi vender garanteret tilbage igen og igen! One New Change kom lynhurtigt paa favoritlisten og kan anbefales paa det varmeste!

Ingen kommentarer: