31 oktober 2010

En rejse tilbage i tiden

Weekenden har staaet paa besoeg af svigerfamilie fra hele landet. Vi har snakket, grinet, spist og drukket og i gaar tog vi lige en paa opleveren ogsaa, nu vi var saa godt igang.

For fjorten aar siden var vi til bryllup paa en kro i Tunbridge Wells og lige siden har vi haft planer om at besoege det smukke, smukke sted igen. I gaar fik vi endelig gjort alvor af det og staevnede to bilfulde folk de 50 km sydpaa.

Kroen hedder High Rocks. Det er et meget populaert sted at fejre bryllup og der er bare saa romantisk, med damptogsperron i haven og hvad ved jeg. Kroen faar sit navn af et naturfaenomen som ligger paa den anden side af vejen, nemlig nogle 135 millioner aar gamle sandsten, som bare staar der og staar!

Vi var kommet afsted liiige sent nok, saa lyset var ikke saa god som det kunne have vaeret, men stenene var lige smukke og fascinerende af den grund. Jeg gad vide om der gaar fjorten aar inden vi saadan for alvor faar dem efterforsket?

Jeg tror det faktisk ikke, for hele familien var dybt fascinerede og saadan ca. halvdelen er ivrige og dygtige fotografer og snakker allerede om alle de mange kilometer vi skal gaa i omraadet. :)

Efteraaret viste sig virkelig fra sin fineste side i gaar. Det skulle oes poes regne hele dagen og vi havde hoej solskin og en 12-13 grader! Det var godt til det bryllup der var igang i kroen, da vi ankom. Sikke nogle billeder de kunne faa med hjem!


Bedst som vi stod og diskuterede de store stenformationer loed der pludselig et ordentligt hyl og stoen og pust fra det gamle damptog. Vi kunne lige se hjoernet af toget og en kaempe, hvid dampsky mellem traeerne og saa var bryllupsfolkene vaek! :)


Vi faldt i svime gang paa gang over naturens evne til at overkomme vanskeligheder, som her, hvor et trae har besluttet sig for at gro lige der hvor der skulle staa en sandstenssoejle!







Jeg kunne faa mange dage til at gaa paa det sted og kunne lige forestille mig at campere der, men det faar man vidst ikke saadan lige lov til. :) Vi havde snakket om at spise paa High Rocks, men blev enige om at koere en tur i landskabet i stedet og bestilte et bord lidt taettere hjemme ved i stedet. 


Jeg havde saadan en lyst til at flytte alle de grimme trafikkegler, men styrede mig og troestede mig med at de da passede godt i farverne!

6 kommentarer:

Per sagde ...

og hvis maden også var god, må det ha' været en perfekt udflugt med alle de gode billeder :-)

Inge sagde ...

Wauuu Tina, sikke nogle flotte billeder, lyder som et sted I ikke skal vente 14 år igen, på at returnere til ;-)

Conny sagde ...

Det er godt nok længe siden jeg har set så flotte billeder, det sted ville jeg gerne se, hvor er det smuk.

Tina - omme i London sagde ...

Per - tak og ja, det var en perfekt udflugt. :)

Inge - det tror jeg heller ikke det kommer til. :)

Conny - tak skal du have, det er en nem dagtur fra London. :)

FUUR. sagde ...

Hvor smukt!!!

Tina - omme i London sagde ...

Moar - ja, det maa jeg holde med dig i. :)