06 oktober 2010

Rod og orden

Da vi ankom hjem havde vi gud hjaelpe mig vejarbejde uden for vores hus IGEN og nu er der endnu engang et kaempe hul i vejen. Jeg tror det er tredje gang i aar og hidser mig op igen igen, for sikken et spild af penge!

Paa Cuba saa vi ingen vejarbejde; ikke fordi der ikke var behov for det, men ehmmm... alle pengene var nok blevet brugt her paa vejen, saa der ingen kunne blive til dem!

Det var ogsaa blevet efteraar mens vi var vaek. Det ser saa flot og ordentligt ud og lover om jul og vinter lige om straks. Jeg kan lige saa godt indroemme jeg glaeder mig til at tage vinterfrakken paa. Der er altsaa noget hyggeligt ved at gaa i en dejlig lun frakke. Saadan en tror jeg slet ikke man kan koebe paa Cuba, for hvorfor i alverden skulle man dog kunne det, der er 30 grader hver dag, aaret rundt!

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg ville også nødig undvære vores årstider. Der er noget hyggeligt over at skulle have det varme tøj frem.

AagePK sagde ...

Jeg tvivler på, at det er vejarbejde: helt ærligt, jeg tror, at det er vejen, der er i vejen for noget undergrundsarbejde!
Og hurra for efteråret: uden det ingen æbler, brombær, hyld og alle de andre ting, vi nu høster.
Har du prøvet: en mørdejsbund med fyld af 200 g passerede brombær, 100 g sukker , tilsat 5 blade husblas, når det stivner røres op med flødeskum af 2 dl fløde. Når cremen er stivnet, toppes op med yderligere brombær, pyntes med et mynteblad eller 2.
Velbekomme.

FUUR. sagde ...

Jeg ville nødigt opleve Cuba i sommersæsonen.
Der er mere end varmt, om
"vinteren" men helt vildt vidunderligt, og anderledes.
Bare duften, vildt eksotisk,
træerne-palmerne-blomsterne.
Om det så er regnen, som at gå i varmt brusebad, ja med tøjet på.
FANTASTISK.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - nej vel, taenk sig at skulle undvaere kolde, roede kinder!

Aage - nej, det har jeg ikke proevet og med husblassens indblandelse kommer jeg vidst desvaerre heller ikke til det, men det lyder laekkert! :)

Moar - ja, for hulen, hvor var der varmt! Det var saa fedt - ogsaa i regnvejr. :)

AagePK sagde ...

Har du problemer med husblas? Også den vegetabilske? Der er jo både carragenan, agar-agar og pektin.