29 august 2009

Mamma Mia!

I dag fik vi fine fremmede fra Danmarks land; min barndomsveninde (og tvilling!) med mand og to knaegte. De ankom til Liverpool Street, hvor jeg moedte dem og vi fik en hurtig sandwich sammen paa Finsbury Circus inden de ville videre i teksten og en tur op i the London Eye.

IMG_4318

Vi sagde “paa gensyn” paa stationen og i loebet af faa sekunder var de forsvundet i menneskemylderet og var godt paa vej til Charing Cross for at komme af med deres kufferter og ud paa udflugt inden vi skulle moedes igen klokken fire for at gaa i teateret sammen.

IMG_4335

Som aftalt moedtes vi og gik i samlet trop op til the the Prince of Wales theatre , hvor Mamma Mia har holdt til huse i de sidste smaa to aar.

Vi snakkede meget om hvor laenge stykket har gaaet i London og det viser sig det har gaaet i omkring TI aar! Jeg kan slet ikke komme i tanker om hvordan det kan have gaaet saa laenge, men har da egentlig en vag erindring om at nogen var inde at se det da de foerst aabnede showet – og det var vel for omkring 10 aar siden!

IMG_4340

Salen er paent stor og scenen lige saa. Salens kapicitet er knap 1,200 personer og med en musical som Mamma Mia er det bare faenomenalt, for der var virkelig fest i raekkerne ind i mellem. 

IMG_4341

Der var naturligvis KOMPLET fotoforbud i salen, saa vi tog INGEN billeder – naesten…
Hvis man kan lide bare to af ABBAs sange vil jeg staerkt anbefale at gaa ind og se stykket. Den vinder aldrig nogen Oscar for den fantastiske historie, men feel good factoren er helt i top. Nej, hvor jeg altsaa bare oensker mig saadan en jumpsuit med store soelvpopstoevler til! Monstro man ikke engang kunne finde en undskyldning for at faa saadan en mondering paa?

Vi sluttede aftenen med en haardt tiltraengt pizza og et glas roedvin. Weekenden er lige begyndt og allerede har vi haft en fantastisk weekend. Vi faar se hvad i morgen bringer. Under alle omstaendigheder tror jeg paa den bliver god!

7 kommentarer:

fisker & fernández sagde ...

Jeg eeeelsker Mamma Mia! Jeg har desvaerre aldrid set den 'live' men jeg saa filmen med Maryl Streep sidste sommer i biografen. Paa udsalget denne sommer var DVD'en sat kraftigt ned og blev selvfoelgelig koenbt af mig!
Jeg var lidt skeptisk, inden jeg saa filmen. Jeg tror, at jeg syntes, at det var en underlig kombi, men som du skriver er 'feel good' faktoren helt i top. Man bryder ud i sang gang paa gang :-D

Anonym sagde ...

Selvfølgelig skal du som ønsket ha' et komplet dress, men lad være med at iføre dig det, når I næste besøger din dejlige mands "hjemstavn", for så vil ingen bemærke det ;-)

Bente sagde ...

Ha ha ... nej, den handling vinder ingen priser (formoder den er magen til den i filmen, som er det eneste, jeg har set). Men der er bestemt masser af feel good. Og nostalgi i rå mængder for os, der svælgede i ABBA i 70'erne :-).

Karen sagde ...

Hej Tina,
jeg har et forslag til, hvordan du kan udleve din drøm om et "ABBA- outfit: arranger en fest med temaet ABBA! O g jeg vil da gerne inviteres med, hvis det bliver til noget!
Hilsen fra Karen (som er født i London for maaange år siden)

Irene sagde ...

Jeg kan se måneskin i mængden ... ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Pernille - se den live hvis du faar chancen. Den er alle pengene vaerd.

Anjoe - LOL, det kunne der vaere noget om. Monstro ikke man kunne stable et 70ies party paa benene.

Bente - musicalen er naermest identisk til filmen og er i oevrigt godt iscenesat.

Karen - LOL jeg droemmer om at lave et "fancy dress party", saa mon ikke jeg kunne luske mig i et ABBA-kostume, hvis altsaa de laver dem i min stoerrelse!
Hvor i London kommer du fra?

Tina - omme i London sagde ...

Irene - der er en lille smule maaneskin, men det er ikke meget. :)