31 august 2009

Sidste sommerdag

I foelge kalenderen er i dag den sidste sommerdag – og sikken en dag! I aar har vi faktisk haft en flot sommer. Ja, jeg har lidt blandede meldinger om da vi var paa ferie, men baade foer og efter har vi haft en sommer der langt oversteg baade sidste og forrige aars “sommer”, som var en total “wash out”, som vi kalder det her til lands.

P1330303

Sidste aar kan jeg huske vi snakkede om at vi aldrig havde set saa groen en December foer og det var selvfoelgelig fordi alt ikke var blevet svedet af i sommeren. I aar kan jeg godt se paa potterne at de kunne have traengt til lidt mere vand, men vores regnsamlingsanlaeg er stadig ikke blevet sat i orden og jeg naegter altsaa at bruge alt for meget vandhanevand i haven, saa strengt noedvendigt er det heller ikke at blomsterne er flottere end naboens!

P1330301

Vi sidder og venter paa besoeg til et hurtigt glas vin, som skal indtages paa terrassen. Parasollen er i top, for der er godt nok hedt i solen. Det er alletiders, for der er karneval i byen i denne weekend og de unge mennesker har begivet sig i den almindelige retning for at ny den Caribiske stemning. I aar er ikke bare stemningen autentisk, det er temperaturen ogsaa.

P1330295

Efteraarskrokusserne er parate til at tage hul paa September i morgen og det er jeg faktisk ogsaa. I aar har vaeret et begivenhedsrigt aar og jeg kan slet ikke forstaa vi stadig har fire hele maaneder til gode. Maerkeligt, for samtidig synes jeg tiden flyver afsted. Tiden er en underlig snegl!

Technorati Tags: ,,

9 kommentarer:

Tine - den kreative and sagde ...

Pudsigt ... du kan ikke fatte, at vi stadigvæk har fire måneder tilbage af indeværende år og jeg fatter ikke, at der allerede er gået otte måneder af indeværnede år.

Men selv om vi ser forskellig på det, så ændrer det jo intet ved, at efteråret i hvert fald i følge kalenderen begynder i morgen ... og så er der ikke så længe til, det er Halloween og derefter er det lige før, det er jul. Så begynder et nyt år og inden vi får set os om, er det forår og sommer igen. Jeg glæder mig allerede. :-)

FruE sagde ...

Ingen sol og varme her i dag, på denne sidste sommerdag. Så kan godt blive lidt misundelig på jeres sidste af slagsen. Elsker jo sol og varme :-)

Irene sagde ...

Her har vi de sædvanlige 17 grader og pisøssjaskplaskregnvejr. Hele dagen. Og i går ...

Nille sagde ...

Du valgte da også den bedste timing - hvis du var væk lige de tre uger, det var lidt blandet ;-)

Det har faktisk været OK - og holder med min (beviste) teori om, at ulige år er gode somre - i hvert fald i Belgien!

Tina - omme i London sagde ...

Tine - jeg tror egentlig ikke vi ser saa forskelligt paa det, for jeg synes jo netop at vi har naaet saa meget i aar at jeg slet ikke kan forstaa at der stadig er flere maaneder tilbage at tage af. Jeg elsker denne tid, hvor aarstiderne skifter. Det giver mig saadan et gaa paa mod. :)

Fru E - sol og varme er ogsaa dejligt, men jeg glaeder mig altid til at komme i noget mere struktureret toej igen om efteraaret. Rent toejmaessigt er efteraaret vidst min yndlingsaarstid.

Irene - saa er du heldig nok til at kunne gaa i efteraarstoej hele aaret rundt. :)
Pernille - LOL, den timing var vidst det man kalder HELD!
Det med de ulige aar holder ikke her, for de sidste to somre har vaeret elendige! Hmmm... maaske hvis man talte alle de gode aar og de elendige man ville ende med flere ulige aar? Maaske du har ret. :)

FUUR. sagde ...

Der er ingen somre der er elendige,
man vågner hver morgen, kan stå ud af sin seng, er rask.
Det er det vigtigste.
Når vi tænker os om,
mon så ikke også, solen
skinner meget alligevel?

Det gør den her.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - sidste aar og forrige aar var sgutte noget at raabe hurra for, men alligevel har du saa evigt ret. :)

Sylvia sagde ...

Ja, nå er høsten her, og sommeren er forbi! Jeg har vært fornøyd med årets sommer, jeg. Ja, det regnet, men da jobbet jeg for det meste, og måtte være innendørs!
Men sommeren for 3 år siden var det verre med.......regn i ukesvis, selv på ferie!!!
Det ser ut til at dere har det varmt nå, iallefall!

Tina - omme i London sagde ...

Sylvia - dejligt at du har haft en god sommer ogsaa, til trods for du skulle arbejde. :)