21 august 2009

Naar man ser det hele saadan lidt fra oven

Vi er igang med at finde et nyt kontor, da det nuvaerende skal saettes i stand og vi derfor ikke kan forlaenge vores lejekontrakt. En kollega og jeg var paa udflugt i dag, for at kigge paa fem forskellige kontorer, det ene vildere (og dyrere!) end det naeste!IMG_4224

Hvis vi skulle vaelge paa et helt personligt plan og bare fordi jeg synes det er et fedt sted, saa skulle vi have hjemme ovenpaa Cannon Street Station, hvor der er nogle store lyse lokaler, som blandt meget andet har adgang til den stoerste taghave jeg nogensinde har set!

IMG_4216

Nabobygningen har ogsaa graes og buske paa taget, men slet ikke i stil med den vi stod paa. Jeg forstaar helt sikkert hvorfor vi blev slaebt med der op. Udsigten ned over London Bridge og Tower Bridge til den ene side ville vaere naesten nok til at vaelge stedet!

IMG_4220

Sydover kigger man ned over togbanerne og Sarf London. Man kan sagtens se Eiffel Taarnet i baggrunden, saa jeg kunne staa oppe paa taget og vinke hjem. Min elskede kunne signalere hvornaar aftensmaden er parat og der er mange fine fordele ved saadan en have.

IMG_4226

Vi snupper noget lidt mindre flot, men meget mere praktisk og brugbart for os, saa vi ogsaa kan faa et kontor der passer os. Alle de steder vi saa med gym i kaelderen, konferencefacilititer, indbygget billig kantine og kaffehus havde ikke specielt fede kontorer, saa de dur ikke!

I stedet vil vi i morgen skrive under paa kontrakten til det foerste kontor vi kiggede paa. Et lille sted hvor vi faar hele overetagen helt for us selv med alle de ekstra faciliteter som vi brokker os over vi ikke har hvor vi er nu, men ingen gym eller taghave. Man skal godt nok igennem en del ejendomsmaeglersnak inden man naar frem til noget der dur.

 

6 kommentarer:

Nille sagde ...

Den taghave kunne da ellers nok være et argument! Jeg har aldrig set noget lignende - tænk på frokostpauserne :-)

Men man skal jo trods alt også tænke fornuft...

Marianne sagde ...

Det kalder jeg et skønt arbejde du er sendt på..... Sådan en taghave hvor man kan se naboens taghæk (gad vide hvor høj sådan en må være) den havde jeg taget på stedet og lejet taget ud til events....

Anonym sagde ...

Med sådan en udsigt burde man arbejde udendørs, når vejret er godt;-)

Tina - omme i London sagde ...

Pernille - det var virkelig svaert at vaere fornuftig!

Marianne - det var et dejligt job, men vi saa fem steder paa to timer og naermeste loeb mellem de forskellige bygninger. Skridtaelleren naaede op paa 20,000 skridt den dag!

anjoe - det kunne vaere de havde behov for en gartner?

Gitte J sagde ...

Jeg vil så gerne til England og nu forstår jeg godt hvorfor. Det er da et dejligt sted og frokostpause - på taget af sin arbejdsplads. Håber i bliver glade for det i har fundet.

Tina - omme i London sagde ...

Tak :)