26 august 2009

Klimacamping

Den foerste April i aar havde vi demonstrationer hele vejen rundt om kontoret. The City of London var i samtlige landets aviser og paa nyhedsprogrammerne verden over og det var en stor sensation, da nogle unge mennesker proevede paa at aabne en "klimacampingplads" lige inde midt i byen.

Den gang foregik der en del nede ved the Bank of England, hvor alle blomsterne blev flade som pandekager. I dag staar de hoeje og ranke, som om de aldrig har lavet andet. Jeg kiggede paa dem i morges og spekulerede lidt i om de monstro ville vaere der, naar jeg gaar hjem i aften.

Billedet har jeg laant her fra.

Nu har jeg hoert at al klimacamping foregaar paa Blackheath, saa det bliver ikke et problem her i nabolaget, men ehmmm... jeg skal jo ogsaa hjem paa et tidspunkt. Oh well, mon ikke det gaar om saa toget er ekstra travlt, det er jo ikke som om vi er forvaente med at faa et sted at sidde!

Har du lyst at foelge lidt med i hvad der foregaar, saa kan du foelge Twitterskriblerierne om #climatecamp her.

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Der er godt nok gået klima i den rundt i verden og det syntes jeg er godt, at vi tænker os lidt om. Dog frygter jeg klima konferencen i dec. med alverdens topleder. Jeg bor 500 meter fra hvor det hele kommer til at foregå.....

Tina - omme i London sagde ...

Det er rigtig godt at der er blevet aabnet for sluserne og vi endelig efter mange aars oedslen begynder at tage situationen alvorligt. Hvis bare man kunne undgaa de militante elementer, der partout skal lave rav i den. God fornoejelse. :)