26 august 2009

Arbejdstempoet i Londinium

I aftes havde jeg en aftale om et moede klokken 18.30, som efter sigende var det eneste tidspunkt alle kunne finde tiden. Kun tre ud af fire moedte op, saa jeg kogte lidt helt fra start.

IMG_4261

Vi skulle moedes i Fenchurch Street, hvor en havde et moedelokale vi kunne bruge. Udsigten var fantastisk! Lige ned over the Tower of London, Tower Bridge, floden og Plantation House. Himlen var saa klar at jeg kunne vinke hjem og langt laengere - naesten til Brighton. IMG_4264

Plantation House er ogsaa kendt som "Gotham City", da den minder ret meget om noget fra en Batman film. Jeg synes personligt den minder om Noah's Ark. :)

Grunden til jeg havde tid til at sidde og spekulere i hvad der lignede hvad var arbejdstempoet af en af dem jeg moedtes med. Joesses, hvor skulle jeg have fat i den meget lange rulle taalmodighed. Projektet vi arbejder paa kan loeses paa en eftermiddag, men han insisterer at vi ikke bliver faerdige foer JUL! Jeg overvejer om jeg bliver noedt til at bakke ud af arbejdsgruppen, for jeg kan simpelthen ikke arbejde saa langsomt! Jeg er ny i gruppen og jeg kunne fluks se at det tredje medlem af gruppen var temmelig taknemmelig for min hurtigsnakkende stil. "Vi naaede MEGET i aften" sagde han inden vi gik.

IMG_4267

Vi fik lige en hurtig guidet tur af bygningen, eller rettere dens udsigt, inden vi forlod stedet. Jeg gad vide om jeg nogensinde ville faa noget som helst lavet, hvis jeg arbejdede et sted med saadan en udsigt. Jeg droemmer om at sidde paa fyrretyvende sal en dag med London for mine foedder, men saa skal jeg vidst foerst finde mig et job, hvor man kan leve af at tage billeder af udsigten!

IMG_4270

The Gherkin kan ses mange steder fra. Den er simpelthen saa flot og jeg tager billeder af den saa at sige hver gang jeg ser den i fuld figur. Det er godt jeg arbejder saa taet paa at jeg naesten ikke kan se den.IMG_4271

Bygningen hvor vi moedtes ejes af et stort forsikringsselskab. Jeg er sikker paa denne inscription har noget med det at goere, men det eneste jeg kan laese er "Londinium", som betyder London! Jeg har fundet frem til at den hele inscription er: "Dies Ivis i Maius MM III" - bare et problem... jeg aner ikke hvad det betyder!

IMG_4269

Vi fik os endelig sippet faerdige til at gaa hjem, da solen var paa vej helt ned i nattens mulm og moerke. Da jeg steg ind i elevatoren for at komme ned i gadeplan ringede min telefon. Det var min elskede, han var faa minutters koersel fra hvor jeg var. Han var kommet til Gotham City i sin Batmobile for at hente mig. Ih, som blev jeg glad!

5 kommentarer:

Laila sagde ...

Hmm.. er du så catwomen?? :o)

Jeg har også lige fået ny kollega.. er heller ikke sikker på at jeg er så glad for det.. Hrmpf.. :o(

Tina - omme i London sagde ...

Det her er saa heldigvis ikke en arbejdskollega paa daglig basis, men en kommitte-kollega, som egentlig er rar nok, bare saa hulens omstaendig at arbejde med. SNEGL!

Laust sagde ...

Uden at have forstand på latin overhovedet, så tror jeg "Dies Ivis i Maius MM III" betyder noget ala "første torsdag i maj 2003".

Ved ikke om det tilføjer nogen mening?

Dies => dag (som i carpe diem)
Ivis - måske der står lovis sammen med dies => torsdag
i => første (hvis det er romertal I)
Maius => maj
MMIII => 2003 (romertal)

samlet "første torsdag i maj 2003".

Laust sagde ...

Er lige faldet over denne romerske tal og dato oversætter.

Hvis man indtaster 1. maj 2003 i ovenstående for man den romerske dato "Dies Iovis i Maius MMIII" og oversat "Torsdag 1. maj 2003".

Tina - omme i London sagde ...

Aha - saa det er saadan det haenger sammen. Flot var den i hvert fald og tak for hjaelpen. :)