10 august 2009

En tur til stranden

P1320040

I fredags traengte vi til en dag paa stranden. Min hud var ved at vaere parat til lidt mere sol. Jeg begriber ikke hvordan folk kommer i tanker om at lade sig selv blive saadan helt knaldroed. Jeg vil hellere rejse hjem lige saa bleg som jeg kom, end at braende. Jeg var dog blevet enig med mig selv om at det var paa tide jeg fik lidt sol paa maveflaesket, da mine arme og skuldre var ved at vaere blevet temmelig brune, mens resten af kroppen ikke helt kunne foelge med.

P1320039

Grunden til den ulige solbraendthed har noget med laengden paa skyggerne at goere. Solen naar kun det der er aller oeverst, naar den staar lige paa som her. Det med lange flotte skygger paa sandet er ikke noget man ser her. Ved den tid hvor skyggerne bliver lange er solen allerede gaaet ned!

P1320048
Jeg smed mig paa en solvogn, mens maendene satte sig i skyggen. Der var saft suseme varmt og jeg blev ikke liggende ret laenge, men naaede alligevel at blive lidt branket. Det er lige godt fantastisk, men factor 50 kunne da holde det vaerste ved doeren.

P1320103

Vandet er helt vildt salt. Man kan naesten ikke staa i det, da man flyder saa let i det. Jeg laa paa ryggen i vandet og slikkede sol. Det er altsaa noget mere behageligt end at ligge paa en solvogn. Jeg er faktisk slet ikke god til at solbade, for jeg kan ikke ligge stille saa laenge – undtagen naar jeg flyder paa vandet. Ahhh…

P1320105

Turistpolitiet kommer normalt ned og saetter sig paa stranden for at spise lunch og vi var vidst kommet til at snuppe deres bord, saa de kom og sad hos os. Det blev en rigtig spaendende lunch, for den ene var meget politisk bevidst og ikke bange for at sige sin mening. Det er saa spaendende, naar man rejser, at moede folk der kan fortaelle en hvad deres land i bund og grund handler om og hvordan der er at leve. Email adressen er i bogen og jeg haaber vi faar lejlighed til at moedes igen.

P1320068

Mange hoteller har private strande, som de lokale ikke maa komme paa. Det kan virkelig saette mit pis i kog, men vi havde (ved et tilfaelde!) valgt det mest fantastiske sted at bo og dermed en strand som ogsaa de lokale har adgang til. Det har vi diskuteret meget med folk, for rigtig mange kommer her til oeen med en faerdigpakke som betyder de ikke engang behoever bevaege sig ud af hotellet for noget som helst. Vi har set saa meget af oeen og har rejst fra Herodes til Pilatus paa lokalsk. Aaah, som har vi bare oplevet meget og joesses, som er vi traette om aftenen; i aften ingen undtagelse. Klokken er ikke ti endnu og allerede er vi sengemodne. I morgen rejser vi hjem. Det er lidt soergeligt, men jeg glaeder mig nu til at komme hjem og se boernene og vores hus igen. Arbejdet kalder igen paa onsdag, men det tror jeg nok jeg overlever, det er jo bare en kort uge og ugen efter naeste har vi lang weekend, pga the August Bank holiday.

Technorati Tags: ,,

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Tina, det er flot, at du har haft overskud til at fodre os besøgende på din blog med lidt af dine utallige ferieoplevelser undervejs. Tusinde tak, og god hjemtur ;-)

Unknown sagde ...

Du skal huske at du rejser med in eindfoedt og at det derfor ikke er saa fraligt at vaere paa Jamaica. En af grundende til at jeg helst ikke vil dertil igen er at det er super farligt at tage udenfor den compound hvor hotellet ligger. Man skal hele tiden have en sikkerheds fyr og en chauffoer med sig uden for turist hotellerne. Rigtig aergerligt, men desvaerre noedvendigt.