15 august 2009

Oaser i dagligdagen

IMG_4142

Jeg holder meget af mine oaser i hverdagen. Naar jeg har chancen smutter jeg altid lige en lille tur til Finsbury Circus, for f.eks. at tage en telefonsamtale, som jeg paa forhaand ved kan tage lang tid. Jeg havde saadan en samtale i morges og luskede ud af bygningen og gik om og kiggede paa blomster.
IMG_4145
Blomsterne er mange og velpassede og minder mig en lille bitte smule om ferien der gik. Mit haar blev altsaa helt vildt lyst under den tur og foer folk kommenterer at jeg er solbraendt kommenterer de mit haar! Det er lidt morsomt, for da jeg var barn saa mit haar jo altid saadan ud om sommeren og denne gang kunne jeg godt have sparet mig de lyse striber, for de kom helt naturligt. Inden vi naaede enden af tredjedagen lignede jeg en vaskeaegte dansker med albinohaar og hvad ved jeg.

IMG_4147

Jeg havde et moede nede i Gresham Street i dag. Jeg havde egentlig ikke tid, men det var vigtigt, saa jeg deltog til trods for tidsmanglen. Det viste sig at vaere en god beslutning og jeg fandt endda et oejeblik til at staa og nyde denne lille oase lige uden for the Guildhall. Det er saa dejligt at have saadan nogle indslag i hverdagen. De hjaelper feriestemningen til at vare det laengere. Jeg tror dog det under alle omstaendigheder kommer til at tage et stykke tid, inden feriestemningen forlader mig, for joesses, hvor er jeg bare afslappet.

IMG_4152

Solen skinnede paa mig hele vejen hjem, saa jeg stod og kiggede paa floden et oejeblik, bare for at nyde at det er fredag. Vi skal ikke meget i weekenden og det vi skal er ren og skaer fornoejelse. En veninde fylder fyrre i morgen, saa vi er inviteret paa spisning paa en Vietnamesisk restaurant. Slurp – som bliver det godt! :)

1 kommentar:

Donald sagde ...

Jeg tror jeg kan genkalde mig det, som du kalder feriestemning som varer ved; genkende det som den tilstand, hvor jeg iagttager og ser mere "end jeg behøver" for jobbet og har det godt.

Det er en god tilstand at komme i, en tilstand, hvor man hviler i sig selv. Wow, pludselig får de ord en anden mening.

Jeg tror det hænger sammen med at have mange gode venner.

40 års fødselar: Tillykke :-)