10 august 2009

Havearbejde paa ferieoeen

 

P1310972

Min elskede havde lovet sin soester at klippe hendes plaene inden vi rejste, saa vi tog en dag med havearbejde, den anden dag. Jeg kan hilse og sige at det stoever roedt, naar man klipper graes i Brown’s Town. Joesses, hvor er der toert!

P1310984
Toerken er ikke god ved afgroederne. Bananerne spraekker paa traeerne, hvis ikke man faar dem plukket i tide. De fleste af de her var gode og blev sendt op til en butik til at blive solgt. Jeg kan ikke forestille mig man faar alverden for dem, men mange baekke smaa… Naar man er enlig og folkepensionist er det ikke saa ringe at faa nogle faa dollars i lommen engang i mellem.

 

P1310987

Jeg kunne ikke dy mig for at gaa paa eventyr, da jeg var faerdig med min del af havearbejdet. Jeg er helt vild med det lille stykke land og alle de fantastiske ting der gror paa det. Meget af det aner jeg ikke hvad hedder paa dansk og det meste er noget jeg udelukkende kender til paa grund af min elskedes herkomst.

P1310986

Under ackeetraeet fandt jeg en frugt der var faldet foer den var aabnet. Det er en skam, for saa kan de ikke bruges. De skal aabne sig helt og saa skal de tilberedes korrekt, da man ellers kan blive forgiftet af dem, men naar foerst de er blevet til noget saa er det altsaa bare noget af det bedste jeg kan faa.

P1310989

Min udflugt var ikke helt uden gevinst. Jeg fandt to laekre avokadoer og tre styks laekre mangoer. Jeg er endnu ikke saa stor en ekspert at jeg aner hvad det var for nogen, men gode, det var de! Avocadoerne skal nydes mellem et par skiver broed lige om lidt. De var tilsyneladende lige faldet af traeet, da jeg fandt dem, for de var helt varme af solens straaler.

P1310991

Haven er ikke bare en nyttehave, der er ogsaa plads til pryd. Hibiscusblomsten er vel egentlig begge dele, for man kan lave den laekreste te af hibiscus, men under alle omstaendigheder er der masser af smukke blomster i haven ogsaa. Jeg kan altsaa falde i svime over hvor klog og dygtig naturen er. Det er simpelthen fantastisk!

P1310999

Da vi var faerdige med havearbejdet kom jeg til at kigge paa mine foedder. JOESSES, hvor var de da mogede (hmmm… findes det ord overhovedet paa risdansk? Det goer det nu!). Der skulle en del skrubben og skuren til, foer mine foedder var sandalklare igen. Min elskede skulle skrubbes fra hovede til taa, for at faa alt det roede stoev af ham. Joesses, hvor saa badekaret ud, da han var faerdig!

Technorati Tags: ,,

Ingen kommentarer: