17 januar 2009

Piphans har faaet konkurrence

Jeg kan se paa mejseboldene og noeddebeholdningen at der svinder i foderet i de nye fuglefodderarrangementer, som vi fik til jul. Jeg troede det var Piphans der havde fundet en maade at spise mejseboldene paa, men min elskede fortalte mig i dag at vi har en del mejser, roedkaelke og en anden lille fugl, som han ikke er sikker paa hvad hedder og som jeg haaber paa er den lille gaerdesmutte jeg har set for nyligt. He he lille Piphans, du var ikke snu nok!

I dag fik jeg selv de nye besoegende at se. Vi har en lille flok mejser, der flyver ind og ud af haven og hopper fra gren til gren. De er sjove, for de er saa livlige. Jeg har set et par stykker paa mejsekuglerne, men billedet blev ikke skarpt, saa det faar vente. Jeg haaber de bliver ved med at komme. :)
Roedkaelken er en af mine yndlings. Den er saa tam og hyggelig. Naar vi arbejder i haven kommer den og tjekker vores arbejde og er slet ikke bange for os. Nu kan jeg se den sidde ude paa hegnet, hvor den ofte sidder. Aabenbart kan den godt lide noedderne, men jeg har ikke set den spise af dem endnu. Ih, hvor kunne jeg faa lang tid til at gaa med at sidde her og tage billeder, men jeg maa vidst hellere se at komme i omdrejninger, for vi har en del vi skal naa i dag, inden vi skal til the Chans og drikke nytaarschampagne. :)

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan fortælle dig det er en .Blåmejse og en Rødkælk i har på jeres foderbræt . Her i huset ,betegnes en Rødkælk som :Slædefugl :Kælk , Slæde .Godt tænkt af en lille David på 4 år.

Margrethe sagde ...

Det er så hyggeligt med fugleliv i haven. Det ville da være lidt godt hvis piphans og fuglene kunne enes om de gode nødder .)

Slædefugl - hvor er det godt tænkt, og logisk.

Anonym sagde ...

Fuglekiggeri eller nytårschampagne - ja, det er noget af et valg ;-)
God fornøjelse!

Anonym sagde ...

Det er skøn tidsfordriv, at sidde og kigge på fuglene i haven. Men der går hurtigt længere tid end beregnet for der er altid masser af aktivitet.
Flotte billeder du har fået taget.

Tina - omme i London sagde ...

Mor - jeg taenker paa David hver gang jeg ser den fugl. :)

Margrethe - det paastaas Piphans har fundet andre graesgange. :)

Bente - vi naaede begge dele og champagnen smagte fantastisk. ;)

Oline - tak! :)

Conny sagde ...

Dejlig at høre du har fået rigtige piphanes på dit foderbræt

Tina - omme i London sagde ...

Ja, Conny, dem er jeg ogsaa glad for.