18 januar 2009

Loerdagstravlhed

Vi endte med at faa en rimelig travlt eftermiddag stablet paa benene i gaar, inden vi skulle til the Chans. Det viste sig vi var inviteret til reception i anledning af aabningen af en ny "personal gym" i loebet af eftermiddagen og vi skulle ogsaa naa og en tur via Croydon, inden vi skulle til nytaarschampagnedrikning hos the Chans.

Den nye gym er aabnet i Crystal Palace paa the Crystal Palace triangel. Crystal Palace er et fedt omraade og en dag, naar jeg ikke lige skal bo i the Barbican eller i en penthouse suite i the Docklands, saa vil jeg eje et af de store fede huse deroppe.

Omraadet traenger lidt til en kaerlig haand, men lige om snart kommer undergrunden til Crystal Palace og pludselig bliver omraadet loeftet. Det er saadan et sted hvor man sagtens kunne aabne en laekker lille garnforretning (ja, jeg har uld i hjernen!) eller en kunsthaandvaerksbutik og faa en rimelig omsaetning.

Receptionen var hos Training Points, som er startet af Mathilde Theill og Taylor Battery, to "personal trainers" fra vores gym. Mathilde er dansker og Taylor fra Caribbien, lidt et sjovt tilfaelde ikke? Vi oensker dem HELD OG LYKKE med deres nye projekt og haaber og tror paa det bliver en kaempe succes!

Vi blev bare en halvtimes tid, da vi skulle videre i teksten. Jeg kunne dog ikke lade vaere med at stoppe og tage et par billeder hos den fede genbrugsforretning der ligger bare faa forretninger laengere henne ad gaden. Jeg elsker saadan nogle forretninger, men det goer min mand ikke!

Jeg var meget fristet til at koebe alle mannequinnerne i baggrunden, eller i hvert fald den groenne, som jeg i saa fald ville have slaebt med til Irland om smaa fjorten dage. Irene, jeg ved du ville elske den, men jeg naerede mig; du har garanteret skrammel nok - akkurat som din soester!
Da min elskede saa denne her spurgte han toert: "Er det hvad du kalder en gravid and - og kan vi nu komme videre?" Til trods for han af og til kigger paa mig og siger "Skal du ikke tage et billede af det", saa tror jeg altsaa aldrig han laerer at forstaa hvorfor hans kone synes det er helt vildt vigtigt at tage et billede af en gravid mannequin!

6 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Jeg har altså også noget med genbrugsforretninger. Og hun er da så sød, den grave mannequin, syns jeg :)

Margrethe sagde ...

Hov, der skulle jo stå gravide mannequin - sefølig ;)

Marianne sagde ...

Sikke en masse skønne ting - godt jeg ikke var med - det havde krævet en trækvogn

Anonym sagde ...

WOT? Købte du hende ikke, den grønne altså?

KH,
Irene, hvis hjem er møbleret med genbrug always was, always will be!

Conny sagde ...

Hvor ser det spændende ud med de genbrugsforretningen en gang så vi i TV hele gader i London, hvor der kun var antikvitetsbutikker og genbrugsforretninger.Jeg elsker at rode i genbrugsbutikker.

Tina - omme i London sagde ...

He he - saa jeg er ikke den eneste der elsker gammelt skrammel!
Irene - jeg tror ikke den groenne kvinde kan vaere i min haandbagage!