14 januar 2009

Blandet, fra en travl dag

Jeg havde et moede i Smithfields omraadet i dag og gik, for hyggens skyld, ind gennem Postman's Park. Jeg gik og snakkede med en kollega og fik oeje paa bananpalmen, som vidst har faaet lidt frost! "It's even got fruit" (der er endda frugt paa) sagde min kollega, som er af en lidt mere eksotisk afstamning end mig og jeg bad ham lade vaere med at tage gas paa min, men han havde sgi da ret! Overst til venstre kan man se hvad der ligner en lille sort blomst - og det er en haandfuld (frosne!) bananer. Nej, hvor aergerligt at de er frosne! Jeg kunne da godt taenke mig at se dem blive lidt stoerre. Ikke at de nogensinde ville modne paa traeet her, men alligevel. Jeg glemmer aldrig den foerste gang jeg saa bananer paa et trae paa Tenerifa. Jeg var vildt overrasket at de pegede opad. :)

Aftenens invitation gik til Mansion House, hvor der var en debat om den financielle krise. Det var rigtig spaendende og stedet var spaekket med folk jeg kender. Vi griner altid af naar vi moedes til en drink sammen saadan et fint sted. Det er lidt noget andet end en aften paa pubben!

Da jeg gik fra Mansion House kom jeg i tanker om et program min kollega viste mig jeg kunne downloade til min ubersmarte telefon. Programmet giver live detailjer om togafgangene fra alle London stationer. Jeg har nogle af mine yndlings gemt som "favoritter" og i aften ville jeg gaa til London Bridge for at tage hjem. Mine oejne var lige ved at rulle ud af hovedet paa mig, da jeg saa at et tog kom for TIDLIGT! En for tidligt, to til tiden og tre forsinket - det er lige godt fantastisk de kan blive ved med at faa lov til at saette priserne op!

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Tænk at der kan vokse palmer i London, men det er også med nød og næppe, kan jeg se. Men I ligger vel også en del sydligere end København. Billedet fra Mansion House er da helt utroligt smukt, og det er dejligt at høre, at du havde en god aften :-)

Tina - omme i London sagde ...

Normalt kan der sagtens vokse palmer i London, men denne vinter har vaeret ekceptionel kold og efter sigenden kommer der mere af den slags vejr. Jeg tror nu ogsaa bananpalmen er meget sart, for jeg har ikke set andre palmer der har lidt under frosten. :)