25 september 2011

En tur gennem hele matriklen

Denne weekend had vi vaeret igennem hele matriklen og har nu helt styr paa hvor meget arbejde vi stadig har foran os - jeg skulle hilse og sige at det er en hel del! Min elskedes faetter har meldt sin ankomst i morgen for at hjaelpe med at faa alle vores kasser transporteret til opbevaring - det er godt at have saadan en faetter i familien, som tilfaeldigvis har et par ledige haender!


En ting er helt sikkert, istaplysene paa forsiden af huset bliver haengende hvor de er, de flytter ingen steder. Vi maa koebe et nyt saet og skaffe en stige hoej nok til at haenge nogen op i paa det nye hus, naar vi naar saa langt.


Vi tog en lille havevandring i loebet af eftermiddagen og da jeg tog dette billede sagde min elskede lige praecis hvad jeg taenkte; gad vide hvordan vores potter har det? Det er faktisk direkte pinligt, men vi har simpelthen haft saa travlt at vi over hele hovedet ikke har set min svoger og svigerinde i to maaneder! I naeste weekend har vi pludselig tid til overs, med mindre selvfoelgelig vi pludselig bliver husejere, og saa maa vi ned og se til dem!


Der var en ting vi ikke fik gjort i denne weekend og det var at faa parasollen taget ned. Ja, der var sandelig ogsaa mange andre ting vi ikke fik gjort, men det var lige den vigtigste, for saadan noget skal goeres saa laenge det ikke regner og uanset hvor meget de lover paa vejrudsigten om at vi skal have baade 25 og 27 grader i loebet af ugen, saa ved jeg godt at saadan noget vejr kan foere til en del regn! 


Vi glaeder os og er spaendte paa det naeste eventyr i vores liv, men en ting kommer vi vidst til at savne og det er at have frugt i haven. Vi kan naturligvis saette frugttraeer i den nye have, men det tager grangiveligt nogen tid foer de baerer frugt; det er foerst i aar vi har faaet en ordentlig aeblehoest skoent det er 9 aar siden traeerne blev plantet!


Jeg ved ikke hvad slags de her er, men for hulen de smager godt. De kommer fra et trae som var her da vi koebte huset, men de havde paa det tidspunkt aldrig baaret frugt. Traeet staar midt i en haek og traengte kraftigt til en kaerlig haand. Det fik den og det faar de nye ejere saa lov at nyde. :)


Jeg havde egentlig forestillet mig vi ville vaere lidt vemodige ved at sige farvel til huset og det kan da naas endnu, men heldigvis er der jo ingen der har tvunget os til at flytte og vi glaeder os. Det bliver sgi da spaendende!

11 kommentarer:

@ sagde ...

Ja, det bliver da super-spændende for jer. Kan godt lide dén med istap-lysene. Hvis de nye ejere ikke vil beholde dem, må de selv skaffe en høj nok stige ;o) Flot som i ellers rydder op og ordner. Er sikker på at køber sætter pris på det. Og skøn fætter - ham de ledige hænder! Bare dejligt at læse om i det hele taget.
/Liv

Inge sagde ...

I er de perfekte sælgere, køberne har meget at glæde sig over, så flot som I afleverer jeres hus.
Bliver spændende at høre om det næste kapitel i jeres husliv.. :-)

Donald sagde ...

Man bliver da lidt vemodig, når man flytter, det er da klart. Jeg synes der er grund til at være vemodig hele tiden - men så må man jo finde nogle humørpiller og se det positive i verdens gang ... anstrengende! men god motion for smilebåndet og andre muskler.

Det er et dejligt sted I har boet, men hvis jeg har forstået rigtigt, så er der også noget dejligt det nye sted, derfor er det selvfølgelig forventningens glæde som fylder mest - selv om man kan nyde tanken om det reddede æbletræ.

Jeg kan - som sædvanlig - glæde mig over billederne, og jeg er faktisk bekræftet i at det var et kvarter med dobbelthuse, ligesom det eneste forstadskvarter jeg nogensinde har set i London, ude ved Bromwich. Det *er* jo nogle specielt dejlige kvarterer og en dejlig stemning. Man føler sig hjemme, ikke?

Hvad man også kan glæde sig over er det, som Inge skriver: I afleverer et pænt hus til næste beboer :)

AagePK sagde ...

Mon ikke de havetossede briter er mindst lige så langt med at avle startklare frugttræer, som vi er i Skandinavien? Hvis arealet er problemet, så kig lige efter søjleæbletræer: I Skåne, i Kivik Musteri's store æblehave, har de mange træer i mange former, med podede sorter, op til 5 forskellige på et træ af langsomt voksende grundstamme. De mest imponerende var 3-4 meter høje, meget slanke søjletræer.

KirstenK sagde ...

Det bliver spændende at flytte til noget andet...når man lukker en dør åbner der sig jo en anden...

Bettys blog sagde ...

Det er godt, når man selv vælger. Men derfor kan man nok alligevel blive lidt vemodig?
Spændende, hvor I skal bo?

FUUR: sagde ...

Ordet vemodig var det jeg tænkte.
Spændende er vist det rigtige ord.
Lykke og held med det hele.
Vi glæder os med jer, og ikke mindst, til at besøge jeres nye hjem.

Tina - omme i London sagde ...

Liv - he he, ja istaplysene kan virkelig ikke blive min hovedpine. :)

Inge - perfekt er vidst saa meget sagt, men vi kunne da ikke droemme om at overdrage et hus der ikke saa ordentligt ud!

Donald - Omraadet du taenker paa er Bromley og det er ikke langt herfra. Hvor vi bor hedder egentlig "New Beckenham", men de fleste ville kende det som "Sydenham", da det er vores naermeste High Street. Foer vi boede her boede vi i Southend/Downham, som er lige ved Bromley, hvor jeg plejede at handle hele tiden. Husene som det vi bor i er meget typisk af Bromley kommune, som vi lige akkurat naar ind under her, til trods for vores beliggenhed. Foer, da vi boede taettere paa Bromley kom vi under Lewisham kommune, det goer vi igen snart, bare i den nordligste del af den, i stedet for den sydligste. :) Det var saa dagens geografilektion!

Aage - helt bestemt, men vi var nok for naerige til at investere i den slags og koebte i stedet nogle smaa groenskollinger, som lige skulle igennem pubertetsaarene foerst. :) Det kan godt vaere vi laerer lidt af det i den naeste have. :)

Kirsten - lige praecis!

Betty - ja, det er virkelig spaendende. Foreloebigt flytter vi ind hos vores ene datter indtil vi kan overtage det nye hus og faa det ordnet godt nok til vi kan bo i det.

Moar - Du kan tro vi ogsaa glaeder os. Min elskede siger gang paa gang "Jeg haaber svigermor og svigerfar bliver glade for det nye hus". Jeg har proevet at forklare at det er mere vigtigt hans kone er glad for det, men det hoerer han slet ikke! :)

FUUR. sagde ...

"Selvfølgelig" er det MEGET vigtigt med svigerfar og svigermors mening.
Synes dog nok, det er en biting.
Bare der er et gæsteværelse i det nye hus, så er vi tilfredse med huset. Ellers snupper vi sofaen.
I hvert tilfælde, slipper i ikke, for besøg.

Donald sagde ...

Ja, TAK for den geografi-lektion! Nu tyer jeg til Google-Earth og zoomer ind på Bromley!

Typisk med det at I har boet lige på den anden side af kommune-grænsen men alligevel var nærmere med hensyn til indkøb! Men ... Sådan er der så meget :)

Tina - omme i London sagde ...

Moar - der bliver et rigtig godt gaestevaerelse, det lover jeg dig. :)

Donald - vi har mange kommuner i London, 32 plus the City of London, saa der er en rimelig chance for at bo paa graensen - isaer af Bromley, som er dens stoerste kommune paa 150 km2. Jeg fandt et fedt billede af kommunerne paa dette link: http://3.bp.blogspot.com/_HaQObMoOgk8/S_f4uO-N1II/AAAAAAAAAxM/7rooDtU7yGQ/s1600/boroughs+by+me1.jpg