29 maj 2009

Aftenens havevandring

Jeg naaede hjem tidsnok til en dejlig havevandring i aftes og der sker ting og sager i vores have lige for tiden. Det vaerste ukrudt er blevet fjernet og graesset taemmet og nu har min elskede gang i endnu et stort projekt, nemlig klargoering til at laegge en ordentlig terrasse.

P1280769

Vi har en rimelig stor have, efter London forhold, og en lille bitte terrasse, eller rettere en serie lille bitte terrasser, som formentlig passede de to aeldre mennesker der boede her foer os, men som absolut ikke passer fru Skrap. Nu har vi levet med situationen i 7 aar, saa nu skal der altsaa ske noget og det kunne jeg saa konstatere at det goer der. Der bliver slettet bed, gravet graestoerv op og lagt an til den helt store affaere. Forarbejdet bliver gjort nu, jorden bliver daekket med plastik og grus og saa bliver resten gjort i efteraaret, naar vi er faerdige med at bruge haven som udestue.

P1280771

Alt staar i potter, paa grund af havearbejdet. Vi gravede en hel del op sidste efteraar og plantede dem i potter, saa de var ude af vejen for det arbejdende folk. Jordbaerrene staar saa fint i blomst og skal nok give et par baer paa et tidspunkt. Jeg glaeder mig til jeg kan saette forskellige baer rundt omkring. Det er noget af det bedste ved at have en have.

P1280773

Jeg kiggede til de smaa birketraeer vi plantede den anden dag og det ser ud til de har det godt nok i deres nye hjem. Jeg lod dem beholde den lille plastiktube de kom i, som en ekstra beskyttelse indtil de bliver lidt stoerre.

P1280777

Der er et overflod af blomster i alt i aar. Det maa have noget med den usaedvanligt kolde vinter at goere og jeg elsker det. Samtlige buske og traeer ser ud som om de konkurrerer om hvem der kan vise sig fra sin bedste side. Bliv endelig ved!

P1280805

Blommetraeet er ogsaa med i konkurrencen og det goer slet ingenting. Jeg havde vaeret lidt bekymret for om vi havde klippet al chance for et laes blommer af traeet i vinters, men det er der ingen tegn paa. Det trae er simpelthen den bedste investering vi har lavet i haven siden vi har boet her. Det er lige foer vi kan tjene paa den, med den hoest!

Roses

Vi har mange smukke planter i haven, fra foer vi flyttede ind. Folkene var havefolk i stor stil og havde en sirlig have i den fineste orden. Den er ikke laengere saa sirlig, men der staar stadig mange minder om de soede mennesker, blandt andet disse smukke roser, som jeg nyder hvert aar. Jeg skal have klippet nogle doede hoveder af, men det er da naesten ikke til at naenne.

4 kommentarer:

Sister Bonde sagde ...

Kan jeg låne din elskede, når han er færdig med at anlægge terrasse hos dig?
Trænger voldsomt til en større terrasse - altså.
Dejligt ser det ud i jeres have.
God pinse.

Irene sagde ...

Good man Himself!

Conny sagde ...

Det ser ud til at blive god,når i få lavet terrasse, jeg kan se der er læ til alle sider.Her i DK blomster alt helt vild i år,du skulle lige se hvidtjørnen, den er så smuk.
Rigtig god Pinse dig.

Tina - omme i London sagde ...

LOL Inger - jeg skal se hvad jeg kan goere. Det er ikke saa tit han faar fri. :)

Irene - jepper!

Conny - god pinse til dig ogsaa. :)