03 maj 2009

Turen gaar til London

I fredags havde jeg grund til at slaebe mit gode fotografiapparat med paa arbejde, saa gaaturen fra stationen op til kontoret var lige ved at komme til at tage lang tid!

2009-05-01-2329-20001

Jeg elsker travlheden over London Bridge hver morgen. Tusindevis af folk kommer ind paa London Bridge station om morgenen og skal videre til the City. Man kan godt tage tuben, men den er saa propfuld paa den tid af morgenen at det simpelthen ikke kan betale sig at proeve paa at komme med den. Ergo gaar folk i stride stroemme over broen. Tog jeg det samme billede om aftenen ville man se en masse rygge i stedet.

2009-05-01-2329-20013

I Lombard Street haenger stadig mange af den smukke, gamle varemaerker fra de gamle firmaer. Nogle af firmaerne eksisterer endnu, men jeg er nu ikke sikker paa det goer sig gaeldende for alle de smukke gamle skilte der haenger der. Denne her er jeg ikke klar over hvilket firma representerer, men manden paa skjoldet ligner nu lidt Tordenskjold.

2009-05-01-2329-20015

Den bestoevlede kat ved jeg heller ikke hvem tilhoerer, men den er min yndlings, for jeg har altid saa godt kunnet lide den historie. Jeg tror nu ikke skiltet har noget med historien at goere, men man har jo lov at at fantasere.

2009-05-01-2329-20014 

Jeg kom til at kigge paa tidspunktet paa det store ur, og blev enig med mig selv om jeg nok hellere liiige maatte skynde mig lidt. Jeg er normalt paa kontoret mellem 8 og 8.15!

2009-05-01-2329-20024

Jeg skyndte mig ned forbi the Jamaica Wine House, hvor jeg lige blev noedt til at stoppe og tage et enkelt billede inden jeg piskede videre i den rigtige almindelige retning af kontoret. Jeg synes simpelthen der er saa hyggeligt i den lille bitte gade.

2009-05-01-2329-20028

Jeg naaede til kontoret inden klokken ni, men ahemmm… det holdt haardt!

Technorati Tags: ,,

Ingen kommentarer: