14 maj 2009

Gaarsdagens lunch time vandring

Efter som jeg vidste jeg ikke ville faa aftensmad indtil klokken temmelig sent i aftes skulle jeg lige vaere helt sikker paa jeg kunne overleve paa min lunch indtil da, saa turen gik om til Whitecross Street Market, som er favouritten lige nu. Jeg huskede paa den kaempe portion raakost salat jeg havde koebt til naesten ingen penge for nyligt, som gjorde at jeg ikke var sulten foer den naeste dag! Mine kolleger var helt chokerede, for det er bare SLET ikke mig. Jeg skal have mine maaltider. Anyhow, jeg gik om for at koebe en stor “salad”, saa jeg ikke skulle blive vroevlet inden aftenens forestilling var omme.

IMG_0323
Turen boed paa lidt mere end foerst planlagt, for jeg fandt et nyt sted! Jeg kom til at kigge ind ad denne lille gyde og opdagede en lille park som jeg umiddelbart slet ikke vidste eksisterede. Jeg kunne selvfoelgelig ikke dy mig for at kigge ind og pludselig stod jeg i “Fortune Street Park”, som er en lille bitte oase midt i storbyen. Parken blev “restaureret” (eller hvad nu det hedder, naar man saetter en park istand!) for nogle faa aar siden, men er faktisk en historisk interessant park.

IMG_0324

Omraadet er fyldt med smaa skoenne og maerkvaerdige overraskelser og jeg forelskede mig straks hovedkuls i doerklokken paa dette hus, eller rettere paa pilen til doerklokken. Er den ikke fed?

IMG_0326
Parken ligger i forbindelse med en skole og vaeggene i parken viser tydelige spor af det. Skolen er en helt speciel bygning. Skolegaarden ligger for eksempel paa foerste (eller er det anden?) sal og har baade basketball bane og hvad ved jeg. Jeg synes simpelthen det er en genial brug af plads inde midt i en by. Jeg fik min lunch og en lille oplevelse med hjem i tasken. Alt i alt en helt og aldeles perfekt lunch time vandring.

Ingen kommentarer: