22 november 2007

Aftenens invitation

Som sagt lykkedes det at fremskaffe noget lidt mere elegant (og saa billigt!) end den daglige damehaandkuffert til den store aften. PYHA!

Salen var saa smuk saa smuk. Det er mange aar siden jeg sidst har vaeret paa the Dorchester, maaske naesten 10 - og i mellemtiden har de virkelig sat i stand til den helt store guldmedalje. Det eneste problem... de havde ingen fin lysekrone i the ballroom, saa ingen "aftenens lysekrone" for denne gang!

Jeg var inviteret af et advokatfirma, som meget gerne vil have en hel masse mere forretning ud af os og man kan da ikke sige andet end det er imponerende naar dem der inviterer er nomineret for tre priser og faar de to af dem. Det er godt nok god PR!

Ham der arrangerer denne event er virkelig speciel. Normalt er den slags events ret formelle og fulde af lange kedelige taler om et eller andet vildt vigtigt, som ingen hoerer efter. I aftes var anderledes - MEGET anderledes. Arrangoeren stod op paa scenen og sagde "I promised you no long boring speaches" og saa startede musikken og han sang sin tale. LOL - manden kan hverken synge eller lade vaere, men han fik helt sikkert folks opmaerksomhed!

Cheryl Baker fra Bucks Fizz sang en duet med arrangoeren (I feel good!), og saa viste det sig de havde kreeret en cd, som blev solgt til £20. Pengene blev doneret til Children in need.

Senere paa aftenen gav de en 4-5 numre, inklusiv "Making your mind up" - MED nederdelsrutinen! De maa efterhaanden vaere nogen og halvtreds, men de har sgutte lagt paa den lade side, for fysikken er godt nok i orden. Making your mind up rutinen var en aftenens hoejdepunkter for mig. Jeg var 17 aar gammel igen!

Andre indslag i loebet af aftenen var blandt andet komikeren Adger Brown, som jeg ikke selv kan huske at have hoert om foer, men han var faktisk god, om end en lille smule plat. Aftenens absolutte hoejdepunkt og store overraskelse var da Rory Bremner steg paa scenen! Rory Bremner er nok den mest kendte "impressionist" i UK og han er hammer dygtig - og morsom! Han daekkede hele den politiske situation baade udenrigs og indenrigs, saa vel som kongefamilien, diverse kendte mennesker og ind til flere industry gags. Fedt!

Arrangoeren maa have vildt gode forbindelser, for Rory Bremner giver aabenbart en 20 minutters rutine hvert aar, til naesten ingen penge! Det hjaelper nok at der bliver samlet penge ind til "Children in need", men alligevel.

Inden vi gik hjem kom min host og gav mig og alle de andre fra vores bord en lille gave. Jeg fik en kalender fra Thomas Lyte. Den er rigtig paen og saa snart jeg finder et passende lille billede at saette ved siden af kalenderen kommer den paa skrivebordet.

Jeg maa vidst hellere finde et paent takkekort og faa det afsted med posten i dag. Joesses, hvor har man da lov at vaere priviligeret!

Ingen kommentarer: