29 november 2007

En dag i billeder

I gaar startede min dag lidt senere end normalt, da jeg havde en aftale hos tandlaegen klokken 11.00. Det var den tidligste aftale jeg kunne faa, saa jeg udnyttede tiden og sov saa laenge som muligt.


Tandlaegen bor for enden af vores vej, saa jeg gik ikke hjemmefra foer i allersidste oejeblik. Det viste sig at vaere en god plan, for jeg ventede mindst et kvarter inden jeg blev set!

Ham jeg saa hed Suleyman og var Afrikaner, men havde taget sin uddannelse i Sverige! Det var aabenbart en god kombination, for joesses, hvor var han da bare behagelig! Naeste gang skal jeg lige have gravet lidt i den svenske ide, for det er da ikke en helt logisk ting at man rejser fra Afrika til Sverige, for at blive uddannet og saa videre til London for at arbejde!

Efter aftalen dryssede jeg op mod stationen, for at naa et tog paa arbejde. Toget viste sig at vaere aflyst og det naeste forsinket, saa jeg gik ud for at finde noget spiseligt, saa jeg kunne holde picnic paa en stationsbaenk!

Hver dag gaar jeg forbi "Milano" cafeen og hver dag undrer jeg mig over det lille lyssky sted. Det var virkelig en oplevelse. Stedet er lillebitte og serverer friske og laekre sandwich, lavet paa stedet. Alle siddepladser (4-6 styks!) var optaget, men det gjorde nu ingenting, for vejret var fint og jeg tog min sandwich med "ud af huset" og noed den paa stationen.

Klokken var naesten et inden jeg naaede frem til kontoret, men jeg fik da naaet naesten en hel dags arbejde inden jeg skulle videre i teksten. Jeg skulle moedes med en flok venner, da en fylder fyrre i weekenden og lige skulle fejres lidt foer da.


Vi havde aftalt at moedes paa Brown's i Old Jewry for at faa lidt at spise. Naeste gang jeg skal spise der skal jeg vidst proeve deres fisketallerken, som en af de andre fik. Der var godt nok lidt af hvert.



Min mad var nu ogsaa saerdeles udemaerket. Jeg fik stegt flynder med kartoffelmos og det var saa laekkert. Til dessert fik jeg profiteroles med floede og chokoladesovs. Jeg kan ikke komme i tanker om hvad vi kalder profiteroles paa dansk, men jeg kan huske min mor altid lavede baade de smaa , som blev fyldt med floedeskum og en stor krans, som vi fik floedeskum og vidst nok syltetoej inden i. Foerst i firserne kan jeg huske det var populaert at lave saadan nogle fine svaner ud af dejen, og saa fylde dem med floedeskum og syltetoej. Er det maaske butterdej? Oh well, uanset hvad det hedder, saa smager de bare saa godt!


Jeg dryssede hjem over London Bridge og kunne slet ikke dy mig for at stoppe paa broen og beundre den smukke maane skinne paa Themsen sammen med alt det andet lys.

3 kommentarer:

simpelsyning sagde ...

Dejlige billeder - jeg får et sug i maven og en akut længsel efter London.

Anonym sagde ...

Jeg tror de hedder vandbaggelser. Jeg kan huske min mor også bagte dem da jeg var teenager.

Ser ud som en dejlig middag i byen. London er et godt sted at finde god mad.

Tina - omme i London sagde ...

Bodil - den slags kan kureres. :)
Anne Pia - det er nemlig lige det de hedder. De er min yndlings - og heldigvis en populaer dessert her. :)