08 november 2007

Hyperaktiv RSS feed


Jeg bruger Bloglines til at hold styr paa de blogge jeg laeser med paa. Der findes mange forskellige af slagsen, men nu var det lige den foerste jeg fik oeje paa, saa det er den jeg bruger.

Naar jeg foejer en blog til min Bloglines faar jeg sommetider kun et valg, andre gange adskillige forskellige (op til seks, tror jeg jeg har set) valg for hvilket feed jeg gerne vil foelge. Jeg plejer at tage den hvor jeg kan se flest subscribers, for der maa vaere en grund til det er saadan. :)

Der er noget jeg ikke helt forstaar mht RSS feeds. Min blog sidder paa blogger-platformen og har tre forskellige RSS feeds:

http://twishart.blogspot.com/feeds/posts/default


http://twishart.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss


http://www.blogger.com/feeds/8734004981085828064/posts/default


- hvad er forskellen paa de tre?



Jeg har lagt maerke til at nogle blogge har et hyperaktivt RSS feed, der bliver ved med at vise "nye" posteringer, uanset at jeg allerede har maerket dem "laest"? Jeg synes det er mystisk, meget mystisk; er der nogen der forstaar og kan forklare?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Når man Submitter en blog til sine Bloglines favorites så er der en indstilling, hvor man kan klikke til eller fra om man vil have opdateringer i Bloglines når poster får nye kommentarer. Noget siger mig, at du har glemt at slå den funktion fra på de blogs du følger og opdaterer konstant.

Resten har jeg ikke noget klogt at sige om lige nu. Måske heller ikke senere ... ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Aha, det maa jeg lige have kigget paa. Det kan vaere det er problemet. Det er i hvert fald hamrendes irriterende!