28 september 2008

Streger paa himlen

Fra mit koekkenvindue har jeg den skoenneste udsigt over Crystal Palace Tower i vest - og dermed muligheden for nogle fantastiske solnedgange. Da jeg var ved at lave mad stod jeg og faldt i staver over striberne paa himlen og blev enig med mig selv om at jeg godt lige kunne naa en lille tur ud i haven mens kartoflerne kogte.

Hjortetakstraeet er saa smaat ved at tage efteraarsfarver og lige pludselig foeler jeg det kommer til at gaa staerkt med farveskiftene. Jeg har en fornemmelse af vi faar et koldt efteraar og vinter, jeg ved ikke hvor fornemmelsen kommer fra, men den er der altsaa.

Himlen blev langsomt roedere og jeg piskede frem og tilbage mellem koekkenet og haven. Jeg var temmelig taet paa at faa kartoflerne til at koge over, saadan rigtig for alvor!

Kartoflerne kogte, brokkolien simrede og svaeren paa stegen boblede alt imens flyvemaskinerne tegnede streger paa himlen og jeg knipsede paa livet loes.

Jeg hentede min elskede, saa han kunne nyde farverne sammen med mig og pludselig bippede ovnen og det var spisetid. Familien blev hidkaldt og vi kunne nyde en perfekt afslutning paa en skoen weekend - sammen.

4 kommentarer:

anjoe sagde ...

Som du nok ved, har jeg en svaghed for contrails, så jeg takker for dine skønne fotos og ønsker en dejlig uge ;-)

Conny sagde ...

Smukke billeder af aftenhimmelen. Det er jo rigtig det man siger, at kvinder kan lave to ting på en gang "Det kan du da"

Helle K. sagde ...

Skønne billeder med vidunderlige farver :)

Tina - omme i London sagde ...

Tak skal I have - og Conny, selvfoelgelig da. :)