23 september 2008

Det var da lige godt hulens!

A useful mnemonic for remembering the treatment of Insect Stings:

Use Ammonia for a Bee sting,and

Vinegar for a Wasp sting

(A is followed by B, and V by W).

A-B, V-W also provides a mnemonic for their Latin family classifications:

Apoidae are Bees - and - Vespidae are Wasps!

Naeh, som kan man blive klog, naar man laeser paa internettet.
Billedet har jeg laant her fra.

Jeg fik nu ikke behov for hverken ammonia eller eddike, for jeg er heldigvis ikke saa sart - eller allergiker, hvilket godt nok er heldigt, naar en hveps kan finde paa at stikke en IGENNEM min jakke! Lille skiderik. Anyhow, hvepsen er gaaet i sit permanente hi, efter en af mine medpassagerer traadte paa den, saa det sagde knas! Ha - karma, siger jeg bare - KARMA!

Ingen kommentarer: