17 september 2008

Tak for turen

Jeg havde aftalt med Lloyd at jeg ville ringe til ham naar jeg gik fra arbejde og som sagt, saa gjort. "I'm on my way to Waterloo - why don't you meet me there" sagde han og jeg slog til med det vuns!

Jeg gik ned gennem the City til St Paul's Catheralen, i det skoenneste vejr taenkeligt. September har simpelthen vaeret saa smuk det er helt fantastisk. Guderne maa vide hvad der skete med August!
Ved St Paul's ventede the Wibbly Wobbly bridge, som jeg havde besluttet mig for skulle transportere mig paa den anden side af floden, nu jeg var kommet paa udflugt alligevel.

Himlen mod vest var ved at tage kuloer og jeg var ikke den eneste der stod stille paa broen et oejeblik for at fotografere og nyde dens smukke udsigt.

Mod oest var himlen nok saa lys, men var selvfoelgelig ogsaa medlys...

Paa Tate Modern var de vidst ved at lave om paa udendoersudsmykningen - well enten det, eller ogsaa fatter jeg ikke helt deres kunst.

Paa stranden var der folk og hunde ude for at nyde den smukke aften. Folk stod bare rundt omkring og kiggede paa himlen, paa byens skyline og snakkede stille med hinanden.

Boghandlerne var naesten faerdige med at pakke sammen for i dag og bare et enkelt bord stod tilbage. Det maa godt nok vaere en tung affaerre at transportere alle de boeger frem og tilbage hver dag.
Et lille omraade langs the South Bank er sat tilside til graffiti kunstnere og skateboardere. Jeg elsker at studere de unge mennesker. De synes selv de er utroligt cool og jeg synes bare de er skide skaegge. De fraeser rund paa deres smaa braedder og proever paa at faa alle de unge piger til at kigge paa dem med store beundrende oejne.

Da jeg naaede hen til the London Eye stod Parliamentsbygningerne og bad om at blive fotograferede. Jeg kunne sparke mig selv for jeg ikke altid har mit gode fotografiapparat med, men den er sgutte saerlig handy i en almindelig damehaandkuffert.

Min telefon ringede et par gange og min ellers saa taalmodige husbond var lige paa nippet til at blive utaalmodig, da han var parkeret ret elendigt - og jeg skulle bare liiiiige have et enkelt billede mere med hjem.


Man skulle tro der var fare for at at London forsvinder natten over, med den knipseritis jeg laegger for dagen, men jeg kan da bare slet ikke lade vaere!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, jeg si'r også tak for turen. Du ta'r nogle fantastiske billeder på din vej gennem byen. Det er så det trækker sig sammen i maven på mig, jeg vil bare afsted igen... NU :-)) Går straks igang med at checke billige flybilletter, tror altså at jeg vil overveje at fejre min fødselsdag i november i London - det har jeg da fortjent LOL

Anonym sagde ...

Det er min yndlignstur, altså sammen med alle de andre ...

Rigmor sagde ...

Ja, den turen der liker jeg godt også! Det er en fantastisk fin strekning.

Tina - omme i London sagde ...

Sole - godt valg og det fede ved London er at den er god hele aaret rundt. Klimaet er mildt nok til man slet ikke behoever bekymre sig, saa laenge man har en paraply eller en hat med!
Irene - du kommer, vi gaar.
Rigmor - det er bare saadan en god gaatur.