29 september 2008

Mikkelsdag - er det en syvsoverdag?

I morges sov jeg over. Ikke bare 10 minutter, men tre kvarter! Jeg skyndte mig op og opdagede saa at hele familien var sovet over. Alle blev vaekket og inden laenge stroemmede vi ud af doeren i alle mulige forskellige retninger. Jeg var ikke helt sikker paa temperaturen og for en god ordens skyld tog jeg min lette frakke frem og tog den i brug for foerste gang siden den blev haengt tilside i foraaret. Da jeg naaede ned til toget var jeg lige ved at gaa til af varme. Det er ikke den nemmeste tid paa aaret at afpasse paaklaedningen.
Da jeg naaede op til "the Royal Exchange" var det naermest sommervejr, og jeg stoppede lige et oejeblik, da jeg huskede at i dag er Mikkelsdag (laes det link og opdag din indre lystmorder - lystmorderofferet ville i saa fald hedde Struense - mage til vaas: "arbejde og nyttig gerning" - nej, vi vil sgi da ha' FRI!) og sendte en text og en tanke til min kaere bror, som fylder aar i dag. TILLYKKE! Jeg havde ikke mere travlt end jeg godt lige kunne naa det.

I loebet af dagen loeb der beskeder ind og jeg opdagede at baade min kaere soester og vores feriebarn fra i sommers ogsaa havde sovet over og fluks kiggede jeg i almanakken, for at se om i dag maaske var en syvsoverdag; det var det ikke, men vi snuede trods alt!

Det blev sent inden jeg kom hjem og det var par rigtig moerkt! Det kan ikke vare inden vi skruer klokken tilbage og pludselig har vi dejlige lange aftener, hvor man kan faa strikketoejet passet. Jeg elsker simpelthen at vi skruer frem og tilbage med klokken, det er saadan en markant overgang fra lyst til moerkt og vise versa.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

jeg kan lige se for mig, hvordan døren går op og ud strømmer familien med mere eller mindre friske øjne :-)

Anonym sagde ...

Jeg sov godt, gjorde du? Zzzzzz!

Nille sagde ...

Jeg vidste ikke, at der findes deciderede syvsoverdage? Interessant! Jeg vil have nogle af dem i min søvnløshedsstadier som er evige synes jeg!

Tina - omme i London sagde ...

LOL Lene - det var lige saadan det foregik!
Irene - jeg sov som en baby, men det goer jeg jo som oftest.
Pernille - det kan godt vaere det bare er en enkelt dag, men den eksisterer i hvertfald. :)