10 oktober 2007

Dengang vi var i Danmark...

Da jeg ankom i DK for et par uger siden, kom min elskede og hentede mig i Esbjerg vaeldige lufthavn. Nu har jeg egentlig ikke meget at udsaette paa Esbjerg International, bortset fra den kvulmende roeg i alle de roegfyldte lokaler. Faktisk var jeg noget traet af at Ryan snart ikke laengere vil flyve mig til Esbjerg, indtil jeg fandt ud af at han hellere ville til Billund, som er lige saa godt. Bare han kunne tage sig sammen til at flyve til Karup eller Skive, for den sags skyld, saa ville det var vaere fjong. Anyhow, han tager sig naeppe sammen til noget som helst, for han har vidst solgt den sidste billet! RIP Mr Ryanair.

Hverken Lloyd eller jeg havde faaet frokost, saa vi gjorde holdt undervejs, naermere bestemt paa Grilletten i Grindsted. Det er ikke noget specielt logisk sted at ende, naar man er paa vej fra Esbjerg til Fur, men vi havde alt for travlt med at snakke til at foelge med i hvad vejviserdamen sagde til os, og saa fik vi da ogsaa Grindsted City at se...

Grilletten er nok en ganske almindelig dansk grillbar, men vi synes der er noget helt specielt ved at gaa paa grillbar i DK.
Ok, saa drikkevarerne er lidt slappe, men der er da ikke noget som en halv grillkylling med kongfritter og agurkesalat!

SLURP!
Vi koerte videre op gennem det ganske jyske land - ad de fantastisk lige landeveje. Der er godt nok ikke meget slinger i valsen paa de egne.

Da vi naaede til Skive var der lige ved at komme slinger i valsen, for det regnede simpelthen HELT vildt. Billedet af regnen minder mig af en eller anden aarsag om billeder af regnskyl i Afrika - og det var bestemt ikke paa grund af temperaturen. BRRRRRRRRRRR...

Da vi omsider naaede til Fur regnede det stadig. Faktisk regnede det saa meget at der gik adskillige timer inden vi bjergede alt vores habengut med ind fra bilen.

Paa Fur var der selvfoelgelig disket op med alskens laekkerier, friske blomsterdekorationer og hvad ved jeg.

Vi krydsede stille og roligt fingre for godt vejr i weekenden, for vi ville saa gerne ud og gaa mens vi var der. Vore droemme om vejret blev opfyldt, men mere om det i en anden post, en anden gang.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er de mærkeligste ting man kan savne eller ønske når man betræder dansk jord. Ved bagagebåndet i Kastrup lufthavn har de fået opstillet en pølsevogn og jeg siger dig - den er hele tiden velbesøgt....

Tina - omme i London sagde ...

LOL - jeg kan levende forestille mig det. Paa et tidspunkt aabnedes der en dansk poelsevogn i Croydon og hele den danske styrke i London valfartede til, for at faa en hotdog og en cocio!

Anonym sagde ...

Det der chokolademælk hed engang "congo bajer", men måske det er FOL ...