08 oktober 2007

Efteraaret byder paa saa mange flotte billeder

Efteraaret er over os, men vi er blevet sparet det vilde ruskevejr indtil videre. Faktisk har October vaeret saa fantastisk flot indtil videre at jeg ikke kan huske at have set magen i mange aar. Efteraaret er godt for for en ivrig fotograf som mig. :)

Roserne blomstrer tit langt ind i December, men jeg synes alligevel denne var et usaedvanligt syn, mod alle de flotte roede efteraars blade.

Denne bussemand finder man paa en skoen og velduftende caprifolie, som jeg moeder paa min vej paa arbejde hver morgen. Den er gul og dufter himmelsk om sommeren og saa er den en fryd for oejet paa denne tid af aaret ogsaa.

Dette smukke trae blev vidst lidt mystisk i skyndingen, men farverne var saa koenne mod det bare stakit.

Jorden i Sarf London er et kapitel for sig! Aldrig har jeg set saa meget ler uden for et formningslokale. Det er over hele hovedet ikke noedvendigt at koebe en klump ler til juledekorationen, man graver bare en klump op i haven. Det er for oevrigt loegn, for jorden er helt god i vores nuvarende have. I vores gamle have var "jorden" som det du ser for oven. Jeg kan huske min far, som er uddannet i jordbrug, himlede over jorden i vores have. Han havde aldrig set noget lignende og mente det bare lige skulle braendes, saa kunne man bygge huse af skidtet!


Himlen begynder saa smaat at gaa fra en klar blaa til den blygraa. Jeg er lige ved at stemme i sang igen: Nu falmer skoven, trindt om land...
Oh, det med sangen minder mig om at jeg netop har faaet en text fra Therese - hun er landet i London og "skal lige overstaa det her lufthavnshelvede". LOL - jeg gaetter paa hun er floejet til Heathrow; det ER helvede!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Honey, den der succle, er du sikker på det ikke er en clematis? Ellers er det altså første gang i min verdenshistorie at der er plys på caprifolien ...

Tina - omme i London sagde ...

Jeg kan altsaa aldrig huske at have set en caprifolie der, men maa lige hjem og tjekke billeder. Der er helt sikkert en caprifolie, saa maaske der er plys paa caprifolien?

Anonym sagde ...

Måske der gror begge dele, dér ...

Anonym sagde ...

Jeg vil godt skrive med under på at Heathrow er helvede. Jeg lander der altid, fordi det er lettest for min veninde at hente der. Men det skal jo være skidt før det bliver godt!