13 september 2007

Ti stjerner, tre flyvemaskiner og en enkelt satellit

Efter i aftes' forestilling begyndte jeg i dag allerede oppe ved stationen at rode i min lomme efter husnoeglen -og heldigvis fandt jeg den.

Det havde nu slet ikke vaeret noedvendigt, for garagedoeren sprang op med det samme jeg betraadte matriklen. Lloyd havde vaeret i haven i eftermiddags og var stadig ved et par ting.
I bryggerset var der ingen spor efter hvad der var foregaaet. Tvaert i mod laa mit lille potteskaar og et lille stykke Fur stadig og blomstrede i vindueskarmen. Gad vide hvornaar de skal flyttes - og hvor de hver isaer skal flyttes hen?

Da jeg kom ud i haven kunne jeg se hvad der var foregaaet. Noget af arbejdet var blevet gjort den anden dag, men denne gang var der virkelig kommet styr paa det hele. Alle mine potter var blevet flyttet til det bare stykke jord hvor alskens planter - og en enkelt havesoe, som vi slet ikke var klar over vi var i besiddelse af, var blevet fjernet.
Vi har altsaa grinet en del over den havesoe, for jeg har bare gravet og hevet i den i 100 aar og ikke om den ville rokke sig. Det tror da pokker, naar man ser stoerrelsen. Den var helt gravet til! Ih, hvor jeg glaeder mig til vi faar en ordentlig terasse!


Vores paerehoest er forresten ikke noget at haabe hurrah for i aar. Forhaabentlig bliver det bedre til naeste aar. I aar faar fuglene vidst udbyttet!


Vi havde en del haveaffald der skulle braendes, saa ved syvtiden blev der pludselig lidt "taaget" i haven. Denne gang var der heldigvis ingen der skaeldte ud over det. Vi har ellers en nabo der plejer at skaelde lidt ud, skoent hun altid selv braender haveaffald. Maaske vores lugter specielt grimt - paa hendes vasketoej?
Ilden faengede ret hurtigt og flammerne rejste sig mod den smukke Septemberhimmel, mens pyromanen kiggede paa...

Jeg var stik-i-rend-toes, mens fyrmesteren passede ilden. Ind i mellem havde jeg rigelig tid til at studere himmelen og nej, hvor var den smuk.


De foerste ti stjerner (planeter?) der viser sig paa himmelen er altid meget klare, men af og til kan man se en hel masse af dem. Jeg fik oeje paa Wishart-stjernetegnet, men resten af dem var rent og skaert gaetvaerk, for de var ikke tydelige nok til at tydes.
Til enhver tid, naar man kigger paa himlen over London kan man se flyvemaskiner. Jeg vil gaette paa vi kan se et gennemsnit af mindst tre stykker paa himlen hele tiden. Det synes jeg godt nok er mange.
Jeg naaede ogsaa at se en enkelt satellit fraese over himlen inden vi gik ind. Jeg elsker at staa ude i moerket og kigge paa baalet braende. Det er saa smukt.

1 kommentar:

Joan sagde ...

Hvor er det nogle smukke billeder. I har en dejlig have.

Ps.. vil gerne kommentere og læse noget mere herinde. men siden "låser" hele tiden, som om den ikke vil blive færdig med at læse ind... og så må jeg lukke det hele igen.. øvøv, for her er så spændende og jeg vil gerne følge med :)

Hav en rigtig dejlig weekend