17 september 2007

Solid as a rock...

Jeg skulle et smut paa posthuset i morges for at sende en pakke. Posthuset ligger ved siden af Moorgate filialen af Northern Rock. Indtil i fredags var Northern Rock en ganske almindelig bank, som alle andre banker - det er den ikke laengere. Nu er den beroemt, eller rettere: berygtet!
Naar der skrives om en bank som Norther Rock i de udenlandske medier er det fordi der er koed paa historien - eller er der?

The Chancellor of the Exchequer og the Governor of the Bank of England proever paa at faa folk til at lade vaere med at lukke deres kontoer i banken, men deres snak falder paa doeve oerer. Folk toer ikke tage chancen og stole paa dem. Medierne er fulde af billeder af lange koeer af folk uden for bankerne og tro mig, det er ikke skuespillere de har linet up uden for, det er vaske aegte almindelige doedelige, som er bange for at miste alle deres penge!

Koeen paa billedet ser ikke saa lang ud; det er fordi man ikke kan se alle de mennesker der staar ned langs siden af bygningen. Nej, hvor foeler jeg bare med de stakkels mennesker der er bange for at miste deres livsopsparing, men for hulen hvor maa det ogsaa vaere haardt for personalet, som sidder og ser deres arbejdsplads falde i ruin! Jeg gad nok vide om ledelsen kommer til at betale for det her... De burde, naar man taenker paa de positive halvaarsresultater de sendte ud for faa maaneder siden, men somehow tror jeg det sgutte! Jeg vil gaette paa der kommer en fyringsrunde i resten af personalet. Watch this space!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

I'll second that!

Anonym sagde ...

Ja undskyld, det fik mig til at tænke på den her sang, som var topmoderne, da jeg sjovt nok var i England!

anjoe sagde ...

Tror at du har ret, twishart, det er personalet "på gulvet", der kommer til at betale det gilde. Toppen får sikkert diskret nogle gyldne håndtryk...

Dejligt atter at kunne følge din blog problemfrit ;-)

simpelsyning sagde ...

Det er en barsk verden - og selvom det ikke er morsomt får det mig til tænke på scenen i Mary Poppins, hvor folk stormer banken for at få deres penge ud.