10 september 2007

Dengang vi var i Danmark...

Det er vidst paa tide jeg faar fortalt lidt om da vi var i Danmark paa ferie, men jeg har simpelthen saa mange billeder og historier at jeg bare ikke kan faa det hele kortet ned til en rimelig normal blogpost!

Anyhow, her kommer den foerste i serien: "Dengang vi var i Danmark".

Vi kom til at invitere os selv paa frokost hos min elskede moster i Humlebaek, men det er kun en lille bitte del af vores fede frokost jeg vil fortaelle om, nemlig en af kagerne vi fik til kaffen.
"Nej, hvor smager den godt, maa vi ikke faa opskriften", spurgte min elskede og saa spruttede moster og jeg af grin, for jeg vidste godt at saadan en droemmekage kan koebes som pakkeloesning. Anyhow, vi fik at vide hvor vi kunne koebe den udemaerkede kage og fik da ogsaa tre pakker slaebt med hjem.

I dag fik jeg pludselig lyst at lave en af dem. Det er godt nok nemt, der skal bare margarine og vand til!
Foerst roerer man selve kagen ud og saetter den i ovnen i en 20-25 minutter, til den er gylden og bagt.

Bagefter skal kagen have fem minutter i ovnen med kokosfyldet oven paa.


Sidst men ikke mindst skal man brygge en god kande staerk kaffe og daekke et paent bord, saa kagen kan nydes i paene omgivelser. Som et alternative kan man gribe et krus kaffe og skovle kagen ind pr. haandmetoden. Kagen smager fortraeffeligt, uanset hvordan den spises! SLURP!


Ingen kommentarer: