24 september 2007

Min dag i billeder

I weekenden havde vi det mest fantastiske vejr, med temperaturer oppe omkring 21 grader og hoej blaa himmel.


Da jeg vaagnede i morges var der lavet kraftigt om paa det. Lige som jeg stod og kiggede ud ad vinduet kom der en helt vild storm og rasede over huset i nogle faa minutter. Jeg ventede lige lidt med at gaa til stationen!

Paa hjemturen var vejret blevet helt paent igen. Faktisk havde det vaeret rimeligt siden ved middagstid, saa jeg noed min spadseretur ned til London Bridge, gennem alle de smaa luskede gader og straeder.

The Monument er, af en eller anden aarsag, pakket ind i stillads. Gad vide om den skal males roed? Ja, eller en anden farve... Hvorfor i alverden den skal pakkes ind aner jeg ikke.



Jeg elsker de store, gamle bombastiske bygninger i the City of London. Denne her ligger lige ved London Bridge og huser et stort og temmelig DYRT advokat firma.


Paa vejen under os herskede der fred og idyl. Vejene er saa meget mere fremkommelige siden man skal betale for at koere paa dem!

Paa vej over London Bridge gik jeg og taenkte paa hvor tidligt der pludselig bliver moerkt og hvor meget jeg elsker den dag vi skifter tilbage fra sommertid til normal tid. Der maa vaere godt fire uger til.

Maanen hang lavt over Tower Bridge og jeg gik og spekulerede paa hvorfor i alverden jeg lige praecis havde valgt i aften at gaa paa den "forkerte" side af broen, naar nu der var saa paene maanebilleder at snuppe. Oh well, you can't win them all.


Jeg smuttede ned ad min yndlingstrappe i London Bridge og videre ned ad det magiske fortov og saa var jeg godt paa vej hjem.

Det er ikke alle steder i London der er lige paene, men jeg tager det hele som det kommer. Jeg kan nemlig godt lide den lidt snuskede del af London Bridge omraadet. Den har sin helt egen personlighed - og en del temmelig egne personligheder huserer der omkring!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for endnu en tur gennem London! Jeg har faktisk kun været i vores hovedstaden et par gange.. 2 eller 3.. og nyder at følge med på dine spadsereture :-)
KH Sofie

Tina - omme i London sagde ...

Jamen Sofie, saa skal du da komme ned, saa jeg kan vise dig rundt! Som du vidst allerede har gaettet, saa ser jeg en del af byen med jaevne mellemrum!