29 december 2012

Mellemjulsanliggende

Jeg havde et par arbejdsdage mellem jul og nytaar, naermere bestemt 3. og 4. juledag. Jeg havde bedt om og faaet fri juleaftensdag og nytaarsaftensdag, saa jeg var godt tilfreds. Der er saa dejligt stille paa kontoret naar de fleste har fri og de af os der dukker op hygger os og gaar tidligt hjem. :)


Julevejret her har ikke vaeret julet som i DK med snestorm; i stedet har vi faaet en del regn - og det har efterhaanden staaet paa siden April, hvor her blev erklaeret toerke i meget af landet... 2012 har i England vaeret det vaadeste aar siden man begyndte at foere statistikker over den slags og hvis vi faar 46mm (tror jeg det var) mere inden udgangen af aaret, saa bliver det det vaadeste aar i hele UK! Sjask plask!


Regnen holdt mig dog ikke fra at faa ordnet det lille mellemjulsanliggende jeg havde for. Hver gang jeg  flytter kontor proever jeg paa at finde et sted hvor jeg kan gaa hen og saette mig i fred og ro i min middagspause. Paa denne tid af aaret er det ikke saa attraktivt at sidde i parken, ergo smuttede jeg en tur op og fik mig et bibliotekskort, saa jeg har adgang til laesesalen. "Her er ogsaa plads til folk der gerne bare vil sidde og laese" sagde den soede bibliotekar og det vil jeg glaede mig til. Man kan jo sagtens strikke og laese paa en gang!

Ingen kommentarer: