26 december 2012

Boxing day

I dag er St Stephen's day,  bedre kendt som Boxing Day. Jeg er helt sikker paa at historien bag navnet "Boxing Day" ligger i at dagen generelt tilbringes foran "the box" - altsaa fjernsynet. :)


"The Greatest Story Ever Told" fra 1965, med Max von Sydow i hovedrollen har, spillet hele eftermiddagen. Den er ikke mindre end fire timer lang! Imens min elskede har koert taxakoersel for de unge mennesker har David og jeg hygget med ild i braendeovnen og stearinlysene og maaske en enkelt lille skaal forkaelende et eller andet. Juleferie er ikke det vaerste der findes!

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Hehe, jeg skrev også lidt om Boxing Day, men den med boksen havde og overhovedet ikke tænkt over :-)
Skønt med masser af hygge ...

Inge sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud.. :-)

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - :) host host, jeg tror nu heller ikke det er nogen officiel forklaring paa faenomenet.

Inge - det var det ogsaa.