06 august 2010

Nyt i the City

Der sker bare saa meget i the City i disse aar. Det er interessant at se al den nytaenkning der finder sted og det er helt klart at det er paa grund af heftig konkurrence fra Canary Wharf, som for nogle aar siden pludselig blev et populaert sted at have kontor.
I St Swithin's Lane bygger Rothchilds deres nye hovedkvarter. Det bliver en helt speciel bygning og jeg glaeder mig meget til at al indpakningen bliver pillet af. Umiddelbart ligner forsiden af bygningen lidt en jernbanestation, men jeg tror nok der kommer stil over projektet.

Bag bygningen ligger der en lille Wren kirke ved navnet St Stephen Walbrook. Saa vidt jeg kan forstaa skal der laves adgang til den oprindelige kirkegaard fra St Swithin's Lane. Jeg haaber bare den bliver aaben til offentligheden, for der kunne jeg da godt sidde og nyde min lunch...

I South Place, lige ved mit gamle kontor arbejdes der ogsaa paa livet loes, da der skal bygges et hotel, som skal vaere faerdigt til 2012. Det bliver spaendende at se hvad det bliver til, da det forlyder at det skal vaere vaeldig fornemt.

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Sjove kontraster med det uspolerede Fur og det fashionable London. Tilværelsen har mange facetter.

KirstenK sagde ...

Jeg hæfter mig også ved kontrasten mellem Fur og London...to skønne steder!

Bettys blog sagde ...

Spændende hvad der sker i London! Det er flotte billeder, du har taget på Fur.

AagePK sagde ...

Altså, spændende og spændende, hmm, jeg synes, Londons centrum snart bliver lige så trist at se på som Manhatten, Frankfurt ellerShanghai.
Næ, så er det da mere spændende i Canning Town; så lige udsendelsen om Gil i Undercover Millionaire, eller hvad den nu hed, om en Eastend-pige, der tog tilbage til sin barndoms bydel for at finde nogen, hun kunne støtte. Og det kunne hun, meget rørende. Så måtte jeg jo på Wiki for at læse op på Canning Town, og det var sør'me spændende: The Silvertown Explosion, 19. Januar 1917: 50 tons TNT sprang i luften, væltede 70.000 ejendomme, inc. en gasbeholder med 200.000 m2 gas, der gik op i flammer. Så langt væk som på Pall Mall var den ved at vælte en taxa.
Og grunden, hvor fabrikken lå, er stadig ubebygget. Hvem kommer først? Det var da her, de skulle have lagt de næste Olympiske Lege, her er der da plads nok.

Conny sagde ...

Tro du ikke det er på grund af OL i 2012, at city skal fikset op fordi der kommer så mange mennesker til London.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det havde jeg ikke lige taenkt paa, men ja - du har ret! :)

Kirsten - helt sikkert.

Betty - det er meget spaendende og ogsaa meget noedvendigt. Tak for rosen.

Aage - the Olympic Village er jo netop lige ved Canning Town http://www.london2012.com/map.php?zoom=13&dtend=2009%2D12&types=venue&dtstart=2009%2D05&center=51%2E54726%2C%2D0%2E01321 og du har helt ret, der er STORT behov for fornyelse der, som saa mange andre steder i London. De gamle bygninger er flotte, saa laenge de ikke er saa faldefaerdige at de burde vaere revet ned for flere aar siden!

Conny - det her er inde midt i det gamle Romerske City, saa nej, det er bare en noedvendighed, men mange andre steder sker der ting og sager paa grund af olympiaden, som nu er mindre end to aar vaek.