15 august 2010

Stille soendag

Soendag er den dag i ugen jeg holder allermest af og det har den altid vaeret. Tit giver soendag besoeg af alle boernene og en lille bebs og hver anden uge har vi jo vores David paa visit. Soendag er den dag hvor jeg kan sove praecis lige saa laenge som jeg har lyst og kan lave hvad jeg lige hitter paa. Det er ren og skaer luksus!
Graesplaenen er efterhaanden ved at have taget facon, men traenger haardt til en klipning. Det kunne den godt have faaet i dag, for til trods for vi var blevet lovet en del regn i denne weekend, saa holdt det toert i dag. Plaenen blev ikke klippet, for vi havde travlt indendoere. Vi gik egentlig bare og syslede med en masse smaating der traengte til at blive ordnet, men vi fik saa meget fra haanden at vi nu sidder her og slaar mave og ser tilfredse ud med os selv, til trods for den lange plaene!

Min elskede blev faerdig med at male og tapetsere et af vaerelserne i fredags, saa i dag har vi gaaet gjort rent og flyttet moebler, for ikke saa snart er et vaerelse gjort faerdigt, foer det naeste staar for skud. Det nymalede vaerelse er lidt tungt moebleret foreloebigt, men det bliver bedre, naar det sidste vaerelse bliver faerdigt og moeblementet kan blive lidt mere ligeligt fordelt. Naar det sidste vaerelse er malet staar spisestuen for skud og saa kan vi vidst ikke finde paa ret meget mere indendoere. Jeg ved der er planer om en garagedoer der skal males og nogle solbaenke, men det tager jeg ret afslappet, for det sviner da i det mindste ikke inde!

Ud over lige at smutte udenfor og tage et billede eller to, saa har jeg stort set ikke vaeret uden for en doer i dag. Naar foerst jeg faar gange i en spand saebevand er jeg ikke til at stoppe og det saas tydeligt i dag at det burde ske lidt tiere! Joesses, som saadan en spand vand kan blive sort - kulsort, men naar man nu har chancen for virkelig at komme i hjoernerne, saa er det bare om at slaa til.

Det var temmelig lummert uden for i dag, men trods det kan man efterhaanden se paa naturen at sommeren lakker mod enden. Hortensiabladene begynder saa smaat skifte kuloer og de kaempestore afskyelige edderkopper proever paa at luske ind i mit hus. Det tog tre voksne mennesker at FLYTTE en udenfor i aftes. Jeg skulle have gjort det selv, saa var den aldrig kommet ind igen, men de tre klapoddere satte den ud, da de ikke kunne naenne at slaa den ihjel! STOENNIE!

Fjernsynet kvaerner og der lyder en hyggelig fjernsynssnorken ved min side, saa mon ikke jeg skulle slukke for flimmerkassen, vaekke min elskede og sammen med ham finde vejen til foerste sal? Jeg tror vi sover godt i nat, oven paa en lad, men yderst produktiv soendag.

4 kommentarer:

Donald sagde ...

Altså se det positive: Du lider ikke af rengørings-traumer!

Man kan næsten høre den hyggelige TV-snorken som et andet sundhedstegn :-)

Solnedgangsbilledet giver den rette stemning.

Lene sagde ...

Fjernsynssnorken følger ofte efter en aktiv dag :-)
I har godt nok været flittige.

Conny sagde ...

Det lyder til du har haft en skøn søndag.Men i har da også været rigtig flittig med malependelsen og rengøring,mén jeg kender det godt når man har hus, er der altid noget der skal males eller rebereders.
Kan du have hyggelig aften med TV og måske lidt TV. snorken.

Tina - omme i London sagde ...

Donald - traumer goer jeg bare ikke i. :)

Lene - ja, lidt fik vi da fra haanden.

Conny - tak tak.