30 august 2010

The City - paa en bank holiday

Den sidste mandag i August er den sidste bank holiday inden jul. Bank holidays er offentlige feriedage, hvor hele landet holder fri; well, det var det i hvert fald indtil for nogle aar siden. Nu om stunder er forretningerne aabne paa bank holidays, dog kun med soendagsaabningstider.

Jeg skulle en hurtig tur paa kontoret i dag, da vi er flyttet i weekenden og jeg skulle lige tjekke at computerne virker i morgen tidligt. Jeg tog chancen til en lille gaatur i the City med mit billedferingsapparat og kunne ikke staa for dette emblem, som sidder paa "The Saddlers" bygningen. Jeg laeser den paa Danglish: "Hold fast - SIT sure!" LOL, der skal ikke meget til at more en simpleton!

Der er saa mange fede steder i the City og den del af the City hvor det nye kontor er har en specielt hoej koncentration af smaa gyder og straeder. Dem glaeder jeg mig til at udforske paa mine lunch time vandringer. I weekenden (og paa bank holidays) er der naesten mennesketomt i the City, ud over nogle faa turister, der ingen har at spoerge om vej!

For mange aar siden arbejdede jeg for et firma, som havde hovedkontor i Bucklersbury House. Nu staar bygningen for nedrivning og er vidst efterhaanden helt tom.

Jeg stod og kiggede paa bygningen lidt og fik pludselige oeje paa vinduernes udsmykning. Det husker jeg nu ikke som vaerende del af udseendet, da jeg kom i den bygning! LOL - jeg elsker graffiti!

Solen skinnede fra en naesten skyfri himmel og i solen var det lunt og laekkert, men i skyggen maa jeg nu indroemme man godt kan maerke at vi naermer os September. Englaendere gaar i naesten ingen toej, saa snart solen skinner, men saa meget englaender bliver jeg altsaa aldrig, for jeg doer bare af frost!

Det blev ikke i dag jeg doede af frost, men fik i stedet dyrket mit knipseritis og tog billeder af the Citys spir og taarne i tonsevis. (Klik billedet stoerre for detaljer). Jeg er og bliver altsaa nordeuropaeer, og elsker det kolde blaa/graa lys vi har i denne del af verden.

Inden laenge var jeg tilbage paa den sydlige side af floden og snart var jeg hjemme igen. Bare to timer hjemmefra paa en mandag er ikke den vaerste start paa ugen - slet ikke taget i betragtning at vi nu kun har tre uger til vores sommerferie!

4 kommentarer:

Eva sagde ...

Tak for endnu en fin tur i London. Du er så god til at "se" billeder.
God tirsdag.

KirstenK sagde ...

Også jeg siger tak for rundturen! Skægt nok talte min mand og jeg netop lige om bank holidays den anden dag...

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Fantastisk gode billeder Tina, de blå farver i himlen er som du rigtigt nok siger super, selv om de virker kolde,
dejligt at se billeder fra den dejlige storby London, er i ved at få rejsefeber? I skal jo snart ned og sige viva Rauel.
God aften.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - tak og i lige maade. :)

Kirsten - selv tak!

Michael - ja, rejsefeberen naermer sig. :)